15 Kasım 2013 Cuma

İnteraktif Sözlük Maceralarım: Ayı Sözlük



      Yavrum bildiğiniz üzere kafayı trans kadın görünürlüğüne ve kendime takmış durumdayım. Bu durumda da insanları ve neler yaptıklarını gözlemleyip kendime, kendimce görevler çıkarıyorum. Mesela bunun bir diğer adımı da, sosyal medya kadar etkili olabilen, çok sayıda insanın toplandığı interaktif sözlük mekanları. E sonuçta hakkımızı iade edecekler ama KİME? Hani ortada en azından biri durmalı "Ahanda burdayım la ben" demek için. İnsanları kendimizle tanıştırmanın bir yolu olarak ta bunu gördüğüm için, yani bu tanışmanın bir "sürekliliği" olmalı





      İlk konuğumuz Ayı Sözlük'tür efendiiiim. Ayı Sözlük dediğimiz şey aslında bir tematik sözlük. LGBTQIA bireylerin ve transfobisini, homofobisini vs. yenmiş heteroseksüel insanların üye olabildiği bir sözlük burası. Benim üye oluşum bile olaylı idi. Sürekli olarak telefon ile internete bağlandığım için, mobil scriptten üye olamıyordum tabi. Ya kaç ay da düşündüm öyle, ki bu arada sözlüğü de takip ediyorum hani. Sonra yaz tatiline gittiğim sırada interneti olan bir bilgisayar karşımda duruyordu. Çok gergindim. Hani vaktinden önce ortaya çıkmamak için nasıl da kıvırıyorum görseniz, Asena da yok öyle bir olay. Ama ben yine de işimi garantiye almak için ilk önce Hayat Erkeği'nin mail adresine ulaşıp kendisine bir ileti göndermiştim, çünkü bir twitter'ım dahi yoktu(ayy ihihi hatırlar mı ki acaba)! Sırf bunun için twitter açmıştım hani. Oradan da admin olan dark bear beyefendi eşraflarına ulaşmıştım. Cevap verdi, böyle baya baya uğraştı benle. Helal olsun dedim, efferiim(aferin değil) dedim.

      Bilgisayardan bahsetmişken, bir gece vaktiydi. Ortalıkta kimseler yoktu, herkes uyumuştu. Ve ben google'da ki gizli sekme özelliğini hatırlamıştım(bu arada gizli sekme dışındaki geçmişe baktığımda eniştemin de "afedersiniz amatörcü" olduğunu keşfettim, manyak herif). Girdim, twitter'la da başım beladaydı o aralar, gittim bir de üstüne üstlük onu düzelttim. Sonra ayı sözlüğüme de üye olup, istedikleri o 10 entrymi de girip yatmıştım.

ay yok bee çok tatlı, şirin insanlar

      Üyeliğim kabul edilir edilmez bir "nickaltı" başlığım açılmıştı bile, mesaj atan, tanışan insanlar. Orada da transeksüel neredeyse yok gibiymiş. Cidden ilk önce LGBT'ler arasında çok daha fazla görünür olmamız gerektiğini o zaman, o an anlamıştım. Entry girdikçe giriyordum, iyice görünür olup, insanlara kendimi sevdirmiştim, aynen ben de oradakileri nasıl sevdiysem. Arada bir etkinlik yapıyorlar(ki iki yıl için baya fazla etkinlik gerçekleştirmişler mesela). Yani, sadece bear bir gey olmanız gerekmiyor. Cinsellik başlıklarını görüp te kaçmayın canım, o her sözlükte var, sadece cinsellik düşünüp koli düşürülecek bir mekan değil yani, onu belirtmemde yarar var.

      Bir sürü aktivist üyesi vardır mesela ayısözlük'ün(ben de dahil). Ve aynı zamanda trolü de, ama kırk yılda bir falan gelir yani, onun dışında cidden sık sık konuştuğum bir sürü kişi vardır ve ilk buluşmada hepsine sıkıca bir sarılıp, öpeceğim, kuzularım benim, canlarım benim ya :) Ha trol demişken, bana "bazı" geylerin "transfobik" olabileceğini göstermişti. Ki bunu da bir ders olarak aldım sadece, o kişiyi de allah'a havale ediyorum. (Bana feminen bir pasif geysin dedi ahahahah, hayır erkek olsam neyse de kanka erkek değilim :D Yok efendim adetim olmazmış, doğuramazmışım vesaire, biliyoz! Onlar olmayınca da kadın olunuyor) Hani geylerin de sterotip tek bir karakter olmadığını anlamak için(hem iyi hem de kötü bağlamda) ayı sözlük çok öğretici. Ve bu yönünü seviyorum. Haaa geri dönelim trol'e. Tabi den durur muyum, şikayetimi yaptım ve sağolsun dark bey de benim gördüğüm o transfobiyi görüp sonunda gerekeni yaptı, çok sağolsun tekrardan, hani adminim, ooh sözlüğüm var deyip bırakmayan biri, aksine görevine sıkı sıkıya sarılan bir admin, maşallah efendim.

<3

      Ha, LGBT sözlükler arasında en popüler, en bilinen olanı da ayısözlük'tür bu arada. Ama not olarak söyleyim, erkek egemenliği var, eşcinsellikte bile ben kadın eşcinselliği ve trans falan çok görmedim.(Rol ilişkilerine takan çok gey erkek var, öhöm) Aslında bu yüzden o sözlükte aynı faallikte gitmem gerektiğini anladım. Gey erkeklerle beraber diğer LGBTQIA'lar da çekinmesinler bence, hatta önyargılı olduğunu düşündüğünüz bir ortamsa, özellikle gelin ki kırın bunları! Bazen sizin de adım atmanız gerekebilir.

      Burada da iletişim bilgilerini size sunuyorum efendim, gayet samimi bir ortam gördüm orada ben;

Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

2 yorum:

  1. Ben de üye olacaktım, sonra cinsel yönelim kısmında kendime yer bulamadım vazgeçtim. Hem herkes yazar oluyor ben okur olarak kalayım dedim. :D

    YanıtlaSil
  2. bir de cinsel yönelim sorusunu cinsel kimlik diye değiştirmeliler. Çünkü transeksüellik bir cinsiyet kimliğidir.

    Sen çok orjinal fikirli bişeysin yaaa öptüm sıkıca.

    YanıtlaSil