16 Kasım 2013 Cumartesi

İnteraktif Sözlük Maceralarım: İTÜ Sözlük


      Yavrum bildiğiniz üzere kafayı trans kadın görünürlüğüne ve kendime takmış durumdayım. Bu durumda da insanları ve neler yaptıklarını gözlemleyip kendime, kendimce görevler çıkarıyorum. Mesela bunun bir diğer adımı da, sosyal medya kadar etkili olabilen, çok sayıda insanın toplandığı interaktif sözlük mekanları. E sonuçta hakkımızı iade edecekler ama KİME? Hani ortada en azından biri durmalı "Ahanda burdayım la ben" demek için. İnsanları kendimizle tanıştırmanın bir yolu olarak ta bunu gördüğüm için, yani bu tanışmanın bir "sürekliliği" olmalı.





      Öncelikle belirtmem gerekiyor ki, hayır itü'de okumak gerekmiyor. Sadece bir sözlük burası da. Hatta daha itü'lü tanıştığım bile yok bu platform üzerinden.

      Bunu da söyledikten sonra, bir gün yine, tesadüfen itü sözlük'te bir konu okuyordum. Sonra gözüme yazar alımı sekmesi ilişti. " Ya, sadece yalıtılmış bir Dünya'da "hee ben de varım tırans karı" demek yetiyo mu? Yiyosa gel burada da ben de varım desene la?" dedim(evet kıroyum bazen, birazcık). Üye oldum, çaylaklık dönemi var(tabi ben yazar olduktan bir kaç gün sonra kaldırmışlar, hani son çaylakların efsanesi tadında film çekilse başrolü oynarım). Başlangıçta 10 puan(ahh bizim zamanımızdaykendi o tabi) seviyesindesin. 70'e çıkman gerekiyor. Tabi bunun için de entry girmeniz gerekiyor, gir babam gir. En son 30 puandaydım. Orada tıkandı kaldı, lan bunlar beni almayacak herhalde derken bir mesaj aldım, yazarlığımı onaylamışlar. Ay cıvıldadım resmen. Evet artık görece daha heteroseksüel bir ortamda ben de varım, heheyt be. Kendimle iddiaya girdim ve kazandım. Görünür olmaya da(inşallah) devam edeceğim.

      Gördüğüm muameleye gelince, valla olumsuz hiç tepki almadım özel mesaj yoluyla, genelde insanlar beni anlıyordu, şaşırdım. Cidden şaşırdım ve daha hiç transfobi görmedim, ama onuncu nesilim(de bir çekirge değilim yani abartmayın) yeniyim daha da inşallah hep böyle güzel gider sözlük ortamı. Tek LGBTQIA birey de ben değilim mesela, buna da sevindim. Eşcinsellik ve transeksüelliğimi de bazı entrylere katıp, sadece üyeliğimle değil, fikrimle de oradayım demek adına çalışmalarımı sürdürdüm(ve kendimi de iyice kaptırdım, sanırım tekrardan bir sanal hayat içerisine hapsetmeye başladım kendimi, yo hayır, OLAMAZ).

      Ha gördüğüm birşey daha var, hiç öyle 100 yı falan beklememiz gerekmeyecek hayatımızı geri alabilmek için, herkes bu tanıştığım gibi ise orjinalde(olmayanı da oldurturum ihihih) haklarımızın bize gelmesi yakındır. Ve çok fazla çeşitli dertler, insanlar ve yaşam tarzları var. Bu ülke ASLA AMA ASLA TEKTİPLEŞTİRMEYİ KALDIRAMAYACAK bir yapıya sahip. Doğası gereği böyle yani, bunun derhal kıymeti biline herkes tarafından! Ayrıca blogumun adresini de isteyen arkadaşlarımla paylaştım :P okuyan tüm sözlükdaşlarıma selamlar olsun.

Ama yine de kadının meta olarak kullanılmasına karşıyım

      İletişim bilgileri:

Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

2 yorum: