21 Temmuz 2014 Pazartesi

Ağzımda Tıkanan Laflar

ağzıma tıkanan laflar

af ebeliği yaptığımı düşünüyorsunuz belki de, kimsenin içindeki herşeyi tam olarak söyleyemediği bir Dünya’da yaşıyoruz ya hani… Fakat benim içimdekiler başka. Ağzımda tıkanan, ağzıma tıkılan laflarım var benim. Kutusundan hiç çıkmamış kelimelerim…



      Yine döndüm eski yuvama, tilki misali. Kürkçü dükkanımda biraz dinlenmek, hiç kimseyle konuşmadan iç dünyama dönmek, inzivaya çekilmek için. Fakat ağzımda tıkanan laflarım var benim, huzuru neyleyim?

      Geçen gün annem yine işten dönüyormuş, Her zamanki rutinidir bu. İlla ki dönecek, köle değil ya? Sessizlikleri bozan çocuk cıvıltıları arasında kalmış tabi, çocuklar şen şakrar oynuyormuş güya. Ama gel gör ki oynadıkları oyun içinde para barındırıyor. Aslında bu çocuklar elleriyle takılar yapmışlar, onları satıyorlarmış. Ailelerin en çok gurur duyduğu çocuk tipi, KAPİTALİST. Hayatı(!) öğrenmek için çok güzel(!) adımlar atıvermişler. 1,5 TL’ye çocuk işi takılar…

      Annemin üzerinde ısrarcılık kozlarını oynamış çocuklar. Abla alsana kendine diye. Abla dedikleri de ellisinin üstünde. Ama abla dediniz mi Dünyalar onun oluyor. Seni ellilik köftehör. Annem beğenmemiş tabi, almamış. Çocuklar bu sefer KIZINIZA ALIN demişler. Annem ne dese beğenirsiniz? KIZIM YOK Kİ OĞLUM VAR. Bunları annem bana çok güzel bir hikayeymiş gibi anlatıyor, ağzı kulaklarında safımın. “Haa” diyebildim sadece. Çocuklar pes etmemiş tabi, OĞLUNUZUN KIZ ARKADAŞINA ALIN diye. Ahahah, sevgilimin olmadığını söyledi.

      Ağzımda tıkanan laflarım vardı benim… Ama asla susamazdım. O tıkanıklıkta ağzımdan çıkan tek şey “e benim bir sürü kız arkadaşım var, verirdik onlara yahu” oldu. Ama basit işmiş işte, bayağı, adi takılar. Çocuklar eğleniyormuş öyle. Ya ben?

oğlum kızım


      Sonraki günün akşamına, yüryüşe çıkıp güzelliğime dikkat edecekken annemle birlikte… O gün saçma babam ve gereksiz amcam yetmezmiş gibi bir de üzerine halacım(!) aradı. Ayıp olurdu, bayram harçlığı göndermiş hanımefendi seneler sonra. Ki kendimi bildim bileli o aileden hep irrite olmuşumdur. Haklıyım da tabi, çevremdeki en uzak insandan bile görmediğim -dini vecibeler ve dış görünüşüm üzerine- sorgulamalar ve ötekileştirme gördüğüm insancıklardı.

      Paradan havadan, bir de memlekete gelecek misin gibi her sene uğraşmak zorunda kaldığım bayağı sorulardan bıkmıştım ki soru oruca geldi. “Oruç tutuyor musun?” Susuzluktan tutamadığımı, sıcakların bunalttığını bir de dışarı hiç çıkamadığımdan bahsettim. E onlar orada tutuyolarmış ya, ben niye yapmıyor muşum? Ulan şirk koşmak senin neyine hey kendine müslüman? Yüksek tondan cevapladım kendisini, çünkü bu tarz örümcek beyin insancıklar, dediklerini ne olursa olsun ANLAYAMIYORLAR! E biz tutuyoruz ama diyor bir de, e tut, ben tutmuyorum sanane be? Modernimsi yobazlar, bir de kendilerini bazı insanların üstünde görüp, teknoloji kullanamayan tipleri aşağılarlarken “slm yıyenım oglum mşlah slm soyle herkeseyıgıdım cok guse.cıkmısssın.afferımsana” gibi fotoğraf altı da yorum yaparlar sosyal medyada. Aynaya baksalar ya!

      Yürüyüşümüze devam ediyorduk, laf lafı açtı, onlar için Allah’tan ıslah diledikten sonra  annem şükretti babamdan için. İkisinin sayesinde olmuşum ya. Ben de “daha iyisi olabilirdi” dedim ona. Daha iyi birisiyle evlenebilirdin diye. En azından insan olabilirmiş eski kocası. E daha neyim iyi olabilrmiş ki? Merak etti hanımefendi. Ve orada yine “ağzıma tıkanan laflarım” oldu benim, bu sefer hiç bir şey çıkaramadım. Suskunluğum asaletimdir dedim. (Babam da en azından Y yerine X kromozomu verebilirmiş bana, ne eksik gediğim varsa hepsi onun yüzünden. Ağır öder inşallah bunların bedelini)

anne baba ayrı

      Babamın kardeşi olacak “amcam” adlı şahıs ile buluşacaktık Kızılayda. Daha doğrusu utanmadan beni ayağının dibine kadar çağırıyor, neymiş efendim oruçmuş. E dinin vecibelerini yerine getirme olayını bile kendilerine bahane ediyorlar ya, pes! Ama benim dediğim yere geldi sonunda tabi. Oraya da annemle birlikte gidiyorduk yolda. Anneme “sen de gel” dedim, hem böylece beni tutamaz. Sözleştiğimiz yerde beklerken bir trans kadın geçti. Annem “Aaa dönme mi bu, oğlum bunlara transeksüel mi deniyor?” dedi. “Aynen öyle anneciğim de kimden bahsediyorsun, şu pembe çantalıdan mı?” dedim. Aynı kadından bahsediyorduk. Bense omuzlarının genişliğinden bahsederken annem yüz simasının da “öyle” olduğunu söyledi. Tesadüftür ki birkaç dakika sonra da iki tane erkek kolkola yürüyerek geçti gözümüzün önünden. Annem bir baktı, “anaa erkek erkekle, kol kola girmişler” dedi sessizce. Bu sefer ağzıma laf tıkanmamıştı; “e mikonosta daha beterlerini(!) görmemiş miydin allahaşkına niye şaşırıyorsun ki?” Sonrasında İstanbuldan söz açıldı. E dedim sen İstanbula yerleşmek istiyordun ya, e orada daha beter(!) çılgınlıklar(!) var dedim. E olsun dedi. E olsun tabi! Olmayacak da ne olacak?
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

14 yorum:

  1. Hepimizin agzinda tikadigi laflar var ama seninkisini cikarmak sanirim daha zor. Cogumuzun (buyuk bir cogunlugumuzun) ailesi anlayissiz ama gay oldugunu saklamak sanirim daha kolay. Umarim bir gun hepimizi anlayabilirler. (Yorumun sonuna da Dunya barisi ile ilgili bir seyler yazsam dunyanin en iyi insani secilecegim sanirim :D)

    YanıtlaSil
  2. aynen benimki ultra aşırı zor. Ve evet gey/lezbiyenlik saklamak daha kolay. Biseksüelliği saklamak çok daha basit. Yaşasın dünya barışı(yaşayamadı)

    YanıtlaSil
  3. tiffany biliyo musun kızılay avm de güvenlik memuru 3 trans kadını almamışlar mağazaya. adam onlara sizin gibileri sokmuyoruz demiş. hormonlu domates ödülü almıştı bu sene kızılay avm

    YanıtlaSil
  4. lütfeen. Duymaz mıyım? Lgbt gündemini yakından takip ediyorum. Abdullah Gül'den emir var diyip de cahil yerine koymuşlar kızları, da yazıyla ilgisini anlamadım :S

    YanıtlaSil
  5. Ben senin o ağzını yirim hayır neyse gerçekten Trans bireyler diğer heteroseksüel 'olmayan' bireylere kısayla daha çok ayrımcılığa uğruyorlar, hem heteroseksüeller tarafından hem de bizim tarafımızdan...
    İnsanlar akrabalarını seçemezler aynı işte anne baba da olduğu gibi klasik laf üstüne bir de Trans kişiliğin gelince ne kadar zor olduğunu ancak 'tahmin' edebiliyorum!
    Gerçekten Allah sana sabır versin ve yüzünü güldürsün, ne muradın varsa versin anlam Allah rızası için bir ekmek üff tamam daha saçmaladan bitiyorum seni seviyoruz kendine iyi bk ok kib by
    .s

    YanıtlaSil
  6. :) ayy canım benim çok teşekkürler yorumun için. Ayrıca çok kilit bir noktaya parmak basmışsın ki helal süper devam :)

    YanıtlaSil
  7. :D :D :D bende şimdi farkettim gerçekten.kızılay lafı geçtiya :D pardon ama birdaha yazmam kusura bakma :D :D

    YanıtlaSil
  8. şekerim kusura bakmadım :) sadece sordum

    YanıtlaSil
  9. Biz insan olarak giydigimiz ayakkabidan tut sacimiza kadar dıslanmaya calisilirken sen daha "uc" sayilan bir noktadayken guzel bir kivamda yasiyorsun hep boyle guclu olabiliyormusun acaba ? İnsan farkli olani neden sevmez ya da saygi duymaz sana cok saygi duydum :)

    YanıtlaSil
  10. kıyafetlerden yapılan dışlanma kapitalizmin ürünü bir kere. Ha cinsiyet geçişime başlamadığım için az daha avantajlıyım, fakat bulunduğum çevreler de oldukça trans dostu, yani şanslı bir azınlığım. Yani o kadar da yalnız değilim, hatta sevenim de çoktur.

    Ama aksi takdirde de savaşa hazırım bu kadar basit :) Hiç kimseden yılacak değilim yahu

    Yorumun için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. Biseksuellerin isleri kolay demissin. Saklanmak konusunda haklisin. Ama bizimde kalp kiriklarimiz var. :D
    seni oldugun gibi seven bireylerle olman ne guzel. ben cesaret edemem kimseye aciklamaya. Saklanmak kolayima geliyor zira. :/ bu yuzden kendi icimde bile cook yalnizim, hayatta tek olmayi birak. Tum dunya karsi sanki.

    YanıtlaSil
  12. Ay değil be, önemli olan friendly Çevreyi keşfedebilmek ;) ayrıca ben kendime yetiyorum, etrafımda illa ki insanlar olacaktır. Bu arada biseksüel olmanın sadece saklanmak kısmında daha iyi rol kesebileceğini düşündüğümü belirttim. Yoksa içsel olarak daha zor bir Keşif Süreci olduğunu tahmin ediyorum

    YanıtlaSil