K onu ben olunca, kimle ne alakam olacağı, kiminle konuşacağım belli olmayabiliyor :) Ya da ne yapacağım, belli ama sürprizlerim... Her neyse, geçen günlerde bir telefon fiyatı sormamla ilgili yaşadıklarımı ve bunun avea ile bağlantısını anlatacağım.
Geçen günlerde diyorduk, internetten bir telefon modeli beğendim. Bunu araştırmak içinse çarşı pazar dolaşıp fiyat almaya karar verdim, çünkü telefonum artık hoparlörlerden sinyal veriyordu, yeter be diyordu adeta. Ay birsürü başka etkenden sonra kendime değer verip telefonu araştırmaya başladım. Birçok yerde ya yoktu, ya da istediğim renk yoktu. Elimde sıfır var deyip paket açmak istemeyenler de vardı. Bulunması benim kadar zor bir modeldi, nadide idi, tam benlik(yine uçtum).
Efendime söyleyim, tarifeme ek taksitle alayım dedim, malum taksit yapılmıyor artık o nadide(!) yasalarımız yüzünden. İçeri girdim, elemana soruyorum bu telefon diye, "kim için bakıyoruz" dedi. Allah allah... Neyse, benim için baktığımızı söyledik, yüz ifadesi bir değişti pir değişti. Bıyık altından bir gülüşle birlikte, elimizde pembesi var ama ben sizin için beyazından baktırayım isterseniz DEYİNCE "AYBENŞOK!" Bir sorsaydın en başından hangi renk istiyorsun diye. Pembe istemiyordum ama pembeyi de isteyebilirdim. Ve evet, erkek olsaydım yine de pembesini isteyebilirdim ve kullanabilirdim! Ne bilecek ki o? Sinirden başım dönmüştü o an, ne yapacağımı şaşırmıştım, dükkandan çıktık yüzüm düştü.
Bir süre sinirimden sonra sosyal medyanın gücü geldi aklıma. Avea'ya şubesi, çalışanın ismi ile birlikte bir tweet attım, düşüncelerimi belirten. Sonra bir baktım destek hesabı, benimle ilgileneceklerini, sorunu çözmek istediklerini söylüyorlardı. Cevap çok çabuk gelmişti. Açıkçası şaşırmıştım. Özel mesaj yoluyla numaramı da verdikten sonra(kontrol ettim tabiki verified hesaptı) bekledim. Birkaç saat sonra aradım müşteri hizmetleri tarafından. Fakat telefon bozuktu işte, duyamadım onları. Bir türlü konuşamadık. İletişim kuramayınca mesaj yoluyla bilgilendirildim görüşememem ile ilgili. Akşam olunca bu işin peşini bırakmayıp, bu saygılı davranışın karşılığını vermem gerektiğini düşündüm.
Tabi bu arada aynı bayiye bir daha gidip kontratlı fiyatları sormuştum, hem o çalışanın adından emin olabilmek adına, hem de içimdekileri nazik bir dille de olsa anlatabilmek amacıyla... İkinci gidişimde bir alt modelini önerdi, ben ÖZELLİKLE o modeli istiyorum diye belirttim. İstediğim rengi ise o sormadan ortalığa söyleyiverdim. Aaaa! O rengi de çıktı tabi sonradan :) (Oradan almadım)
Akşam vakti müşteri hizmetlerini arıyordum, annem farketti. Aman yavrum yapma etme, işinden atarlar dedi. "Yahu anne böyle birşey için işinden atılmaz, olay ne ise onu anlatacağım hem. Sen başka birşey mi düşündün yoksa. Yani hakkımı da aramayayım mı" diye çıkıştıktan sonra yakamı bıraktı. Avea, müşteri tarafından gelen geridönüşlere çok önem verdiğini gösterdi bana. Müşteri temsilcileriyle odamda az çeken şebekeye rağmen(o odada bişeyler var helee) resmi bir kayıt oluşturuldu, birkaç defa arandım, anket doldurdum ve özel olarak son kez arandığımda da "gerekli uyarıların yapıldığı" söylendi. Ben hem şaşkın hem de çok memnundum. Müşteri hizmetleri çok tatlıydı bence(hepsi). Uğradığım şey sadece bir miktar, azıcık doz bir cinsiyetçilikti, bunu da belirtmiştim şikayet oluştururken.
Not geçmekte fayda gördüm, transfobi ile karşılaşmadım, yiğidi öldür hakkını yeme demişler. Nasıl transfobiye uğradığım anları yazıp deşifre ediyorsam gördüğüm iyi muameleleri de yazmak, içimdeki adalet duygusunun bana vermiş olduğu sorumluluktandır. Bu yazıyı kesinlike yazmalıydım, okuyan herkese çok teşekkür ederim.
Geçen günlerde diyorduk, internetten bir telefon modeli beğendim. Bunu araştırmak içinse çarşı pazar dolaşıp fiyat almaya karar verdim, çünkü telefonum artık hoparlörlerden sinyal veriyordu, yeter be diyordu adeta. Ay birsürü başka etkenden sonra kendime değer verip telefonu araştırmaya başladım. Birçok yerde ya yoktu, ya da istediğim renk yoktu. Elimde sıfır var deyip paket açmak istemeyenler de vardı. Bulunması benim kadar zor bir modeldi, nadide idi, tam benlik(yine uçtum).
Efendime söyleyim, tarifeme ek taksitle alayım dedim, malum taksit yapılmıyor artık o nadide(!) yasalarımız yüzünden. İçeri girdim, elemana soruyorum bu telefon diye, "kim için bakıyoruz" dedi. Allah allah... Neyse, benim için baktığımızı söyledik, yüz ifadesi bir değişti pir değişti. Bıyık altından bir gülüşle birlikte, elimizde pembesi var ama ben sizin için beyazından baktırayım isterseniz DEYİNCE "AYBENŞOK!" Bir sorsaydın en başından hangi renk istiyorsun diye. Pembe istemiyordum ama pembeyi de isteyebilirdim. Ve evet, erkek olsaydım yine de pembesini isteyebilirdim ve kullanabilirdim! Ne bilecek ki o? Sinirden başım dönmüştü o an, ne yapacağımı şaşırmıştım, dükkandan çıktık yüzüm düştü.
Bir süre sinirimden sonra sosyal medyanın gücü geldi aklıma. Avea'ya şubesi, çalışanın ismi ile birlikte bir tweet attım, düşüncelerimi belirten. Sonra bir baktım destek hesabı, benimle ilgileneceklerini, sorunu çözmek istediklerini söylüyorlardı. Cevap çok çabuk gelmişti. Açıkçası şaşırmıştım. Özel mesaj yoluyla numaramı da verdikten sonra(kontrol ettim tabiki verified hesaptı) bekledim. Birkaç saat sonra aradım müşteri hizmetleri tarafından. Fakat telefon bozuktu işte, duyamadım onları. Bir türlü konuşamadık. İletişim kuramayınca mesaj yoluyla bilgilendirildim görüşememem ile ilgili. Akşam olunca bu işin peşini bırakmayıp, bu saygılı davranışın karşılığını vermem gerektiğini düşündüm.
Tabi bu arada aynı bayiye bir daha gidip kontratlı fiyatları sormuştum, hem o çalışanın adından emin olabilmek adına, hem de içimdekileri nazik bir dille de olsa anlatabilmek amacıyla... İkinci gidişimde bir alt modelini önerdi, ben ÖZELLİKLE o modeli istiyorum diye belirttim. İstediğim rengi ise o sormadan ortalığa söyleyiverdim. Aaaa! O rengi de çıktı tabi sonradan :) (Oradan almadım)
Akşam vakti müşteri hizmetlerini arıyordum, annem farketti. Aman yavrum yapma etme, işinden atarlar dedi. "Yahu anne böyle birşey için işinden atılmaz, olay ne ise onu anlatacağım hem. Sen başka birşey mi düşündün yoksa. Yani hakkımı da aramayayım mı" diye çıkıştıktan sonra yakamı bıraktı. Avea, müşteri tarafından gelen geridönüşlere çok önem verdiğini gösterdi bana. Müşteri temsilcileriyle odamda az çeken şebekeye rağmen(o odada bişeyler var helee) resmi bir kayıt oluşturuldu, birkaç defa arandım, anket doldurdum ve özel olarak son kez arandığımda da "gerekli uyarıların yapıldığı" söylendi. Ben hem şaşkın hem de çok memnundum. Müşteri hizmetleri çok tatlıydı bence(hepsi). Uğradığım şey sadece bir miktar, azıcık doz bir cinsiyetçilikti, bunu da belirtmiştim şikayet oluştururken.
Not geçmekte fayda gördüm, transfobi ile karşılaşmadım, yiğidi öldür hakkını yeme demişler. Nasıl transfobiye uğradığım anları yazıp deşifre ediyorsam gördüğüm iyi muameleleri de yazmak, içimdeki adalet duygusunun bana vermiş olduğu sorumluluktandır. Bu yazıyı kesinlike yazmalıydım, okuyan herkese çok teşekkür ederim.
Bende avealıyım gerek personel gerekse senin dediğin gibi müşteri hizmetleri olsun gayet memnunum. O kişiye gerekli uyarılarda yapıldığına göre kanımca gözü korkmuştur artık ;) Seninde hakkını bu şekilde araman oldukça hoşuma gitti tatlım. Sonucun tatlıya bağlanması güzel öpüyorum kocaman :)
YanıtlaSilCanım ben de avealıyım ama hiç bir şeyinden memnun değilim. Çalışanları aşırı şekilde sert ve geçimsiz. Turkcell hat bakımından her zaman kaliteli ve iyidir. Öğrenci olduğum için en ucuzu avea diye mecburen kullanıyorum. İyi olan tek özelliği ucuz olması. Ben başıma gelenleri yazsam avea kullanmaktan vazgeçerdiniz. Lanet gelsin o şirkete o kadar şikayetçiyim. Neyse ya neden bu kadar sinirlendiysem. Sen memnunsan çok sevindim umarım müşteri memnuniyetin devam eder:)
YanıtlaSilKAHROLSUN TRANSFOBİ...
YanıtlaSilKAHROLSUN HOMOFOBİ!
@baygey böyle böyle hareket tabana yayılır ve özgürleşebiliriz, bu yazı benim boynumun borcuydu. Sadece onu ödedim :) kendimizi ne kadar ifade edersek o kadar iyidir.
YanıtlaSil@içimdenanılar senin adına üzüldüm. Bu hislerini Avea ile de paylaşmak istersen bence aradaki buzları çözermisşniz gibi geliyor. Ben böyle etkili bir geridönüş aldıysam :)
@şekerim kahrolsun tabi :) bu olayda transfobi yoktu. Fakat bu fobiler de en çok cinsiyetçilikten beslendiği için bu olayın peşine düştüm :) kendilerine de bu sayfısızlıktır ve bir cinsiyetçiliktir de dedim, tepkimin doğru anlaşılması benim için son derece önemliydi :)