22 Kasım 2014 Cumartesi

Bir Başka 20 KASIM

rita hester

efret bizi öldürüyor, devlet bunu görmüyor. 20 Kasım günü evinde bıçaklanarak öldürülen Rita Hester'in anısına tüm Dünya'da anılan bir gün olarak geçmektedir. Aynı zamanda 20 Kasım, Dünya çocuk hakları günü olarak da kutlanmaktadır. Bu sene 20 Kasım anmaları, devrimlerle dolu geçti Türkiye'de BENCE!



      Öncelikle Ömer TEVFİK'in güzel çalışması Trans* evi resim sergisini gezmeye gideyim dedim. Kültürel anlamda doyuma ulaşma ihtiyacımın fışkırdığı günlerde de iyi geldi açıkçası. Kaçırmadığıma sevindim. Güzelce üstümü giyinip kendimi hazır hissettikten sonra çıktım Taksim yoluna. Karşı Sanat Evi'ni bulmam gerekiyordu, Gazeteci Erol Demek sokakta, İstiklal'in ara sokakların birinde kaybolmam gerekiyordu. Nitekim teknoloji bana yardımını esirgemeyecekti, kaybolma dediysem mecaz yani. Günümüzde kaybolmak mümkün değil çünkü :)

ömer tevfik trans evi sergisi karşı sanat evi

      Bulmam, çıkmam, kapıyı açacak kişi ile iletişime geçmem zor oldu. Fakat Mücadelenin kazananı bendim. İletişim bilgileri formuna blogumu yazmayı unutmadım(bakınız yaratıcı reklam tekniklerim). Bu arada sanat galerisinin sorumlu kişisi, oldukça nazik bir beyefendi idi. Bu durumdan oldukça memnun kaldım.

ömer tevfik trans evi sergisi karşı sanat evi

      Sergiyi gezerken hiç tahmin etmeyeceğim bir şekilde gözlerim doldu. Fotoğraflardan taşan yaşanmışlıklar ağır mı geldi acaba? Neden olmasın. Fakat olumlu bir taraf da görmek lazım bence. Devlet yardımı olmaksızın bir dayanışma evi, bir misafirhane kurulmuş durumda. Bu arada hala aklımda, mor çatı gibi kadın sığınma evlerine trans kadınlar alınıyor mu acaba? Şiddet mağduru bir kesimden bahsediyoruz. Ayrıca katillerimizin de devlet tarafından korunması da cabası. Şunu farkettim, hala gülebiliyorlar fotoğraflarda... Acı da olsa
ömer tevfik trans evi sergisi karşı sanat evi

      Fotoğraf çekimi ile ilgili herhangi bir yasak yoktu. Buna sevinmiştim. Aklımda da buradan sonra trans fashion show'a gitmek vardı. Oraları da bir kolaçan etmek istiyordum çünkü. Bu arada ziyaretçi defterine yazdığım yorumu da koymak istedim bir üstteki fotoğrafa. Benim fikrim o yönde. Sizce de öyle mi? Trans evi ve sergisi bir devrim midir?

ömer tevfik trans evi sergisi karşı sanat evi

      Yaşamlarımızın en kara yüzünün de fotoğraflanması unutulmadı tabi. Mekanı da fotoğraflarla uyumlu hale getirmeleri ayrıca etkili oldu bünyem üzerinde. Şiddetin boyutlarının ne kadar da uçlara ulaştığının, hatta hayatlarımızın bir parçası haline getirilip normalleştirilmeye çalışılmasını bu kadar net anlat deseler sanırım yapamazdım. Gözlerim bir kere daha doldu. Sesim titreyerek mekanı terketmek durumunda kaldım. Neyse ki sergi bitmişti, daha fazla acı ve travmayı kaldıramayacaktım. Kadrajına sağlık Ömer Tevfik...

      Mekan sorumlusuna da teşekkürlerimi sorduktan sonra önceden gitmek adına girişimlerim vardı. Fakat provalar bir gün önce BİT-MİİŞ! Hah dedim, kaçırmışım. İçimde de sıkıntı vardı birkaç gündür. Yok neden tee Maslak(mekanı değişmişti bu arada-şişli KKM'nin fiziki koşulları elvermiyormuş çünkü), yok efendim gecenin bu saati insanları atlatıp oraya nasıl gidebilecektim, yok bitiş saati vesaire derken GİDEMEDİM EFENDİM! Türkiye'nin ilk trans fashion show olayını kaçırdım. Tabi kaçırdığım başka şeyler de varmış, dedim aman yarabbi(olay çıkmış olay öyle böyle değil hala ortalık karışık, hala çalkantıda... Bir de sanırım iyice büyümüş yani, sıradan birşey olsa yine iyi)

ömer tevfik trans evi sergisi karşı sanat evi

      Ay ben de bu yazıyı yazacakken TransX İstanbul gösteriminin yapılacağı duyurusunu aldım. Kafam rahattı, istediğim gibi gelebilecektim. Otobüse binerek geldim de, indiğim durağın dibinde imiş zaten. Metrelerce yol yürüyüp geri dönmeme kaç puan veriyorsunuz? Burnumun dibine ne koyarsanız onu bende saklamış olursunuz yani. O derece! Mekan oldukça kalabalık ve şarap kokulu idi. İlgi oldukça fazlaydı. Yetişebildiğim için şükrediyordum en azından. T-Der İstanbulda etkinliğinden tanıştığım insanlarla da orada karşılaşmam oldukça hoş oldu. Kusursuz hizmetlerinden dolayı Şişli Belediyesi'ne oldukça bol keseden teşekkürlerimi fırlatırım :)

ömer tevfik trans evi sergisi karşı sanat evi

      Filmden bahsetmek istemem, fırsatınız olduğunda izleyin isterim. Transfobi, seks işçiliği, kamusal alanlardaki ayrımcılığımızı ve insanların bize yaptıklarını anlatan HARBİ bir belgesel olmuş yani. Kaç zamandır aklımdaydı izlemek. Benim çocuğum belgeselini de izleme fırsatım olsun diye baya kafaya takmıştım. Bu belgesel de öyle oldu. Umarım geniş kitlelerin de bunu izlemeye fırsatı olur. Benim ümidim var, bu filmi bir belediyenin kültür merkezinde izledik, 26 kasım meclis önünde basın açıklaması için başka bir belediye araç tahsis ediyor vesaire. Sanki daha da somutlaşıyoruz ha ne dersiniz?

      Bu etkinlikten size 3 sürpriz çıkaracaktım. Birisi bu yazı(ve trans fashion show dedikodusu) diğer ikisini de sonraki günlerde okuyacaksınız :) İnşallah...
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

2 yorum:

  1. 20 Kasım'ın, Dünya Çocuk Hakları Günü olması bence çok anlamlı, kaç yaşında olursak olalım, ailelerimiz bizi sevmiş, sevmemiş, reddetmiş de olsa aile bireylerimiz orospu ya da pezevenk de olsa birilerinin çocuklarıyız... Bu yüzden cuk oturmuş etkinlik tarihi...

    Beynimin içinde "Koskoca dünyaya benim çocuğumu sığdıramadılar!" sözü hep yankılanır" şiddet haberi okuduğumda. şimdi olduğu gibi...

    Acının şiddetin fotoğraflanması etkileyici ama kafamı fotoğraflardan başka bir yöne çevirdiğimde etkisini yitiriyor... Gündem olduğunda devletin üstü kapalı bir şekilde bir şeyler yapacağız sözünün gündem dışı kaldığında unutması gibi trans bireyleri...

    Güvenlik açısından bazı etkinliklerin yerleri değişebiliyor.. sanırım diğeri de böyle bir nedenle değişmiş fakat olay çıkması engellenememiş anladığım kadarıyla...

    Olması gereken düzenin gerçekleşmesi bir devrim olmamalı, sistem kökten değişirse ciddi kanunlar çıkarsa işte o zaman bir devrimden bahsedebiliriz sanırım...

    Bir yazının daha sonuna geldik... Sevgilerrrr :)

    YanıtlaSil
  2. Yorumundan öperim seni nakharcığım :* 20 Kasım kesinlikle çok Anlamlı bir gün. Hem çocuk hem de trans bireylerin sorunları bir arada aslında...

    Ay devletten söz etme bana, midem bulanıyor :/ o sergiye de çok giden olmamıştır zannımca, kimsenin göremediklerini göstermek için de burada paylaştım. Okuyucu kitlem arttıkça Kayıtsız kalamayacaktır kimseler...

    Bazen olması gerekenleri de oldurmak devrim diye sayılabilir malesef.

    Bu arada çıkan olay backstage ekibinin işiymiş diye duydum, kadınlar birbirine girmişmiş. Olayın ASLI inşallah ortaya çıkar. Kırılan kol yen içinde kalmamalı

    YanıtlaSil