12 Kasım 2014 Çarşamba

Çağla Akalın

çağla akalın çağla şikel demet akalın

rans röportajlar tüm hızıyla devam ediyor. Bu sefer ki konuğumu anlatmaya kelimeler yetmez. O bir “her şey”, kesinlikle çok aktif bir hayatı var, sürekli olarak bir proje ya da bir işin içinde(maşallah). İsmini Çağla Şikel, soyadını da Demet Akalın’dan almış bir prenses. Şimdi Çağla’ya merhaba deme zamanı...

*Merhaba Çağla, öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğin için çok mutlu olduğumu söylemeliyim. İlk sorum hep fikstir. Nasılsın? 
Her zaman seve seve canım. Çok iyiyim her zamanki gibi. 

*Sürekli olarak sosyal medya aracılığıyla takip ediyorum seni, bir orada bir buradasın. Neredeyse her iş geliyor elinden. Allahaşkına bu enerjiyi nereden buluyorsun? 
Bir çok işi aynı anda yaptığım için her yerde olmak zorundayım malesef. Enerjimi alkışlardan tebriklerden beni seven ve destekleyen insanlardan alıyorum. Her gün o kadar güzel mesajlar alıyorum ki sosyal medya aracılığı ile durma diyorum kendime daha çok daha hızlı çalış(gülüyor.) 

*Diğer “tanınmış” trans kadınlar gibi oldukça güçlü bir temsil örneğisin. Bu gücü nereden buluyorsun? Güç sahiden de içimizde mi? Yoksa seni destekleyen insanların fikirleri de yardımcı oldu mu? 
Ben sadece yapmak istenip de yapılamayan ve yapılmak zorunda olan projeleri hayata geçiriyorum. Dediğim gibi gücü beni destekleyen ve seven insanlardan alıyorum. 

*Trans temsili demişken; LGBTİ camiası, Türkiye’de ki trans ve LGBTİ aktivizmi hakkında neler düşünüyorsun? Sence ümit var mı? 
Bireysel olarak var ama kurumsal olarak yok malesef. 

çağla akalın perfect of model turkey güzellik yarışması

*İçinde bulunduğun en son projene gidelim, Perfect Model Of Turkey yarışması’na katılarak aslında bir ilki gerçekleştirmiş oldun. O yarışmada kaçıncı oldun? Sence bu yarışmaya katılman, hedeflediğin kadar büyük bir ses getirdi mi(bence çok iyi oldu çok da güzel oldu da)? 
Derece almadım, Alsaydım daha iyi olurdu ama ben en başında da demiştim amacım yapılamayanı yapıp ses getirmek. Bu istediğim oldu ama artık ben LGBT camiasına değil Heteroseksüel kesime hitap ediyorum. LGBT camiası beni zaten çok iyi tanıyor amacım transfobisi yada homofobisi olan bireyleri bilinçlendirip görülmeyen yada gösterilmeyen yüzümüzü insanlara sunmak. Malesef ki bir kaç LGBT aktivisti dışında desteklenmiyorum dernekler ve diğer aktivist arkadaşlarımız benim adımı dahi anmıyorlar. Nedenlerini yada sebeplerini bilmiyorum. Dediğim gibi ben heteroseksüel kesime hitap etmeyi daha çok tercih ediyorum. 

*Bu arada bir magazin köşen de var, onu da takip ediyorum fırsatım oldukça. Ay söylesene bunca şeyi nereden duyuyorsun, nasıl haberin oluyor? Bombalar sende vallahi. Daha kim bilir neler vardır, dedikodulardan birkaç havadis alalım mı transkad.in okuyucularına özel olarak? 
Çevrem çok ya duyuyorum arada birebir şahit oluyorum amacım rencide etmek değil ama sadece ikiyüzlülüğe karşıyım, sadece bu ikiyüzlülüğü deşifre etmek. Bu hafta evlendiği halde eski sevgilisi için hala ağlayan pop şarkıcısını yazacağım. 

*Tamam, bu kadar iş güç muhabbeti ile başını şişirmeyelim daha fazla. Çağla, diyelim ki herhangi bir güne uyandın. Sıradan, ortalama bir gün. O güne nasıl uyanırsın? Neler yaparsın(rutinlerin var mıdır)? Ve o gün nasıl geçer? 
Uyanır uyanmaz haber botlarına bakarım ilk baş kendi ismimi ararım botlarda o gün bir haberim yada yazım çıkmışsa onları yayınlarım. Kahvaltı, ev temizliği vs. derken günün yarısı bitmiş olur dışarıda bir işim varsa kuaföre giderim ama genelde evde internet başında yapıyorum her şeyimi. 

Bu arada, Çağla Akalın ve Salih Bademci'nin Rol aldığı KÖPEK filmi
*Hayatın ile barışık mısın? 
Bir dargın bir barışık diyelim. Umutlu güvenli ve kararlıyım herkes kadar üzülür herkes kadar sevinirim. Asla duygularımı belli etmem çok nötr yaşarım. 

*Peki, aşk’a gelelim mi?(Özel değilse tabi, anlatmak istersen yani) Şu anda aşk hayatın nasıl gidiyor, var mı birisi? 
Bak sana bir bomba :) Aşk hayatım yok ama peşimde çok büyük iki takımın futbolcusu var tabi benim kaderim bu kişilerin biri evli diğeri ise çok samimi olduğum bir sanatçı arkadaşımın eski sevgilisi. Zor seviyorum zoru seviyorum ne zaman kapımı çalarsa aşk o zaman açarım kalbimi. Şu an bir şey yok. 

*Peki hiç unutamadığın eski birisi, aşkına karşılık bulamadığın ya da senin peşinden ümitsizce koşan birileri? Aşk hayatının geçmişini bize nasıl tarif edersin? 
Peşimden koşan demeyelim de ısrar eden üsteleyen sapıklık derecesine varacak kadar gece gündüz arayan çok var. Kimse unutulmaz değildir illaki zaman her şeyin üstünü kapatıyor, öylede olması gerekli yoksa yaralar enfeksiyon kapar iyileşemeyiz. 

*Hayatta hiç tahammül edemeyeceğin ve en nefret ettiğin insan davranışını da sorsam? 
Kendini bilmeyen saygısız insana asla tahammülüm yoktur anında terslerim. Bakışlardan niyetleri anlarım ona göre bana yaklaşmasına izin veririm. O kadar sert ve dominant bir duruşum var ki pek kolay yanıma yaklaşamaz kimse. 

*Son sorulara geliyorum artık(fazla vaktini de almak istemem açıkçası), geçen yıl 20 Kasım Nefret Suçu Mağduru Trans Bireyleri anma gününde eylem sonrası etkinliğinde karşılaşmıştık, bilmem hatırlar mısın? Sence ben nasıl biriyim? Yazdığım blog sence nasıl? Trans varoluş için oldukça önemli bir site olabilecek mi dersin? 
Sen inanıyorsan tabi ki olur hayatta olmaz diye birşey asla yok. Art niyetsiz ve saygılı bir kişiliğin var seni o gece orda gördüğüme ve tanıdığıma çok memnun oldum. Twitter'dan takip ediyorum verdiğin mücadelei ve azmi görüyorum daha güzel yerlere gelirsin inşaAllah canım. Sana ve okuyucularına sevgiler...
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

16 yorum:

  1. Hiç duymamıştım adını... Yine sayende haberimiz oldu. :) Tanıdığın insanlara soru sormak çok daha zor der bazı röportajcılar... Soru kalıpların onlara uzun uzadıya cevap verme şansı tanımıyor gibi sanki ne dersin? Yazılarını yazdığı blog adresini alalım, o dedikoduları merak ettim Tiffany :)

    YanıtlaSil
  2. Bu cook keyifliydi.. :)
    iki sey beni etkiledi; biri yarisma digeri de dedikodular :)))

    YanıtlaSil
  3. @nakhar haberdar edebiliyorsan ne mutlu bana ayol :) tanışıyoruz evet, fakat soru cümlelerim kişiye özel oluyor tabiki :) uzun sorularımın samimi olduğunu düşünüyorum. Fikrin için çok teşekkür ederim. Twitter'dan @caglaakalin adresine bakarsan Herşeyi bulabilirsin. Blog değil köşeyazıları yazıyor çeşitli sitelerde :))

    @selenciğim ayy ben de röportaj yaparken oldukça keyif aldım :) dedikodular kalp biz dimi?

    YanıtlaSil
  4. Merak ettim de röportajı yüz yüze mi yaptınız yoksa skype gibi bir uygulama aracılığıyla internetten mi?

    YanıtlaSil
  5. @sekeroglan internet aracılığıyla canım benim :) Çağla'nın da çok vaktini çalmak istemedim nihayetinde

    YanıtlaSil
  6. Ben tanımıyordum Çağla aynı zamanda oyuncu mu?
    Bu röportajlarla ne kadar aktif trans birey varsa hepsini tanıyacağız sanırım... Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Ben de tanımıyordum. ilginç oluyor, sen bize yeni isimler tanıtmaya devam et Tiff:)

    YanıtlaSil
  8. @kaantoş ne güzel değil mi şimdi duymuş oldun işte :) ben kısacası "trans kadınlar" tanınacak diyorum.

    @semiştoşum Tabiki bu röportajlara devam edeceğim :) Röportaj yapmış olmak da oldukça ilginç oluyor :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de tanımıyordum kendisini, öğrendim bilgilendim, güzel oldu. Nakhar gibi dedikoduları da merak ettim :D takip edeceğim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. @siradangay beğenmene çok sevindim :) takipte kal. Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. tebrik ederim hayatım seni :D hep böyle devam et, seviliyorsun pıtırcık :*

    YanıtlaSil
  12. @werth Sağol canım beniiimmm :) inşallah hep böyle devam edeceğim, hatta kendimi de aşacağım

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir röportaj olmuş. Açıkçası ben sorular konusunda uzun filan ama oldukça profesyonel bir hava sezdim ve hoşuma gitti. :))

    Çağla Akalın'a gelecek olursak daha önce adını TGC'nin sitesinde duymuştum. Çağla Şikel ve Demet Akalın'ı çok sevdiği için bu ada sahip olduğunu anlatmıştı filan. Ama bilinirliği daha geniş kitlelere yayabildiğine göre Çağla'ya sorduğun son sorunun yanıtı zaten bellidir. :)) Güzel röportaj olmuş Tiffany. :)) Devamını bekliyoruz... :))

    YanıtlaSil
  14. Ayyy sorularımı beğenmene sevindim :) Yorumun için Sağol ve Devamını ben de bekliyorum, ciddiyim :(

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Aynen öyle :) başarıdan başarıya koşuyor kendisi. Ay çok Sağol canım benim :) Ben de buradan kendisine tekrar cevapladığı için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil