20 Ağustos 2013 Salı

LGBT değil LGBTQIA


Genel anlamda LGBT diye pelesenk olmuştur dilimize cinsel yönelim ve cinsiyet kimliklerimiz. Sadece "eşcinseller" ve "gayler" diye de bahsedenler var biz heteroseksüel olmayanlardan. Fakat LGBT deyince sadece aklına geyler veya iki erkeğin cinsel ilişkisi gelenlerden transeksüelleri de "heteroseksüelleri ayartmak için kendini değiştiren eşcinseller" zannedenlere gelsin bu yazım.


Biz tam olarak LGBTQIA'yız! LGBT'yi bilenler çoğunluktadır, fakat bilmeyenler için dilim döndüğünce özet bir tanım yapacağım. Şimdi bilgi yüklemesine başlıyoruz.(Hayatınızın sadece cinsel ilişkiden ibaret olmadığını biliyorsunuz değil mi?)

L=Lezbiyen. Kadın cinsiyetindeki insanın diğer hemcinsleri(yani kadınlardan) hoşlanmasına ve etkilenmesine verilen addır. Ablacı derler sevici derler, eşcinsellik olunca toplum kelime bazında pek bir yaratıcı oluyor efendim. (tabi heteroseksüel erkeklerin fantezilerini süslemeleri ve malesef "tedavi(!)" etme adına "düzeltici tecavüz" e maruz kalmaları buzdağının görünen kısmı)

G=Gay,Gey,Homo,Top,İbne,Ilık,Kelebek... Bunu bilmeyene daha rastlamadım. Nedense en göz önünde olan geylerdir. Kendilerine homofobik biçimde saldıranların da büyük ihtimal gizli gey olmasından kaynaklanıyordur bilmem anlatabildim mi! Erkekliğin yüzkarası oluyorlarmışmış falan..

B=Biseksüel. Bu kişiler için sevdikleri insanın cinsiyetinin çok önemi yoktur. Takıntılı değillerdir. Ayrıca her iki cinsi de eşit derecede sevmek zorunda değiller(bkz. Kinsey Skalası canlarım gidin araştırın herşeyi bacınızdan beklemeyin, öptüm.) Türk geylerinin bir kısmı nedense biseksüelim der, karşı cinsle münasebete girebilmek erkekliğin anahtarı sayılan bir toplumda. Her biseksüelim diyen öyle olmayabilir, ya da biseksüeller kararsız falan değillerdir.

T=Trans. Transseksüel, travesti(ay bu biraz farklı), transgender vb. İşte bu benim. Bu bir cinsiyet kimliğidir. Üstteki üçü partner seçimiyle ilgiliydi. Şimdiki ise kişinin kendi cinsiyeti ve kendini tanımlama şekliyle alakalı. Mesela erkek bedeninde doğdum, fakat ben bir kadınım. Bu uyumsuzluktan tutun da kendini hiçbir cinsiyette hissetmemek ya da ortada falan hissetmek bile translığa girer. Yani her trans ameliyatlarla hormonlarla dolu bir sürece girmek zorunda değildir. Ayrıca ben kadınlardan hoşlansaydım lezbiyen bir trans kadın olurdum, yani sırf erkeklerle birlikte olmak için cinsiyet değiştirmeye "hevesli" bir "gey" değilim.

Buraya kadar tamam mıyız ey insanlık? Geçeyim mi QIA'lara.. Tamam geçiyorum. Geçiyorum ki görülmemekten gelen psikolojinizle birazcık empati yapıp LGBT'DE yer alması gereken QIA'ları da görünür kılın.

Q=Queer. Kuir. Belirli bir LGBT Kalıbında olmaya karşı ya da o tanımlamaları kendine yetersiz bulan insanların kendilerine demeye tercih ettikleri kelime. İngilizcede argo bir kelime olan queer eşcinsellerce kullanılarak dönüştürülmüş bir kelime. Aynı Türk Halkının "çapulcu"yu dönüştürmesi gibi. Ki queer buraya yazdıklarımdan çok daha derin bir konu. Bu özetin de özeti aslında.

I=İnterseksüel. İnter "Milan" değil seksüel seksüel. İnterseksüel insanlar doğduklarında ikili cinsiyet kalıplarının benimsettiği penis ve vajina'nın farklı oranlarda kombinasyonuna sahiptir. Aslında sık görülen bir durum faka insanlar nasıl dillendireceğini bilmiyor, hep gizli kalıyor. Aman el-alem ne der sonra? Ve uğradıkları vahşet gerçekten inanılmaz; "NORMALLEŞTİRME" ameliyatı. Kendisi de değil, daha el kadar bebe iken ailesi belirli testlere göre bir cinsiyete uydurmaya çalışıyor evlatlarını. (Gerçekten evladının iyiliğini düşündüğü için mi orası tartışılır.) Tabi bir de "yanlış cinsiyete" karar kılınan intersex'lerin intiharla sonuçlanan travmalarını acaba hangi kelime karşılar?

A=Aseksüel. Hep birine karşı uyarılırız zannederiz ya, peki hiç böyle bir çekim hissetmeyenler? İnsanlar sadece romantizm veya arkadzşlık arayamazlar mı? (Cinsel dürtüleri baskılamak kişiyi aseksüel yapmaz, gergin yapar.) Ya da aşka tövbe edip yalnız tabanca gezen de aseksüel değildir, bilgi kirliliğine son efenim.

Kıssadan hisse heteroseksüel olmayan BÜTÜN BİREYLERİN hak ve özgürlüklerine kavuşması ancak atölyelere aktivizme ve onur yürüyüşlerine QIA kardeşlerimizi de davet ederek görünür olmalarını sağlamakla gerçekleşir. Yorumlarınızı bekliyorum, hepinizi sevgiyle kucaklıyorum. Dayanışmayla.

Tivitırığımm :*
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

4 yorum:

  1. queer konusunda daha detaylı bir araştırma yaparak yazı yazmak benim de isteğim.. Dediğin gibi seninki oldukça özet olmuş bu biraz daha felsefik bir konu.. bu arada bu harflerin açılımlarını hiç bilmeyenler var bu açıdan yararlı bir yazı olmuş, kutlarım kuzum..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Sevgili Kaancım. Bu harflerin açılımını bilmeyen sadece heteroseksüeller de değil, kendinden bihaber eşcinseller de var :( amacım onlara da ulaşmak.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık miss

    kaanın dediği gibi queer kavramı derin bir açıklama istiyor.
    üstten bakıldığında heteroseksüel harici dünyanın kullanım kullanım kılavuzu gibi olmuş.

    not: acaba bende mi bir sorun var bilemedim ama blog yazı rengi zemin rengine çok yakın okunmakta zorlanılabilir.

    YanıtlaSil
  4. ahahahh sağol ımtırak. Ya notunda haklısın ama düşünüyorum hangi renk yapayım diye? Oof of :(

    YanıtlaSil