29 Eylül 2013 Pazar

CİNSİYET


Canlarım benim, bir bilgilendirme seansından daha hepinize merhabalar. Cinsiyet konusunda ne kadar bilgilenirseniz yönelim ve kimlikler hakkında daha detaylı bilgi temelleriniz olur. Etrafınıza aktivistlik yapıp kendinizi savunmadan önce kendiniz tam anlamda bilgi sahibi olup gelebilecek enteresan sorulara da cevap verebilmeniz gerekiyor. Çünkü bizi bizden başka bilen öyle çok yok. Haklarımız için görünür ve kendimiz hakkında çok bilgi sahibi olmamız şart!


Grafiğimiz ingilizce. Fakat basitçe anlamak gerekirse, iki cinsiyet var kadın ve erkek. Fakat bunlar en uçtaki iki cinsiyet. Yani cinsiyetimizin temeli.(Evet iki cinsiyetimiz var fakat biyolojik olarak. İntersekslerde bu durum biraz farklı, fakat bence cinsiyetleri aşırı uçlaştırdığımız için tanrı'nın bize bir uyarısı olduğunu düşünüyorum. Diyor ki görün yapabileceklerimi, ne kadar çeşitlilik yaratıyorum, bunu cinsiyet için de yapamaz mıyım zannediyorsunuz? Deyişidir interseks bireyler.) Toplumsal açıdan baktığımızda cinsiyetlerde bu kadar uçları oynamak zorunda değiliz, belirli sterotiplere uyum sağlamak hepimiz için sağlıklı sonuçlar doğurmayabilir, tektiplilik her zaman bireyleri ve farklı olanları sindirir, toplum geneline de içten içe zarar verir! Ayrıca hayata bir kez geliyoruz(birkaç kere de olabilir, reenkarnasyon olayı eğer gerçek ise). Hem bir kezden fazla gelsek bile hiçbir hayatımız feda edilemeyecek kadar eşsiz ve değerlidir. Bu yüzden toplumsal düzeyde ve "içimizde de" heteroseksizmden kurtulmamız gerekiyor.

Özelime inersek, kadın kimliği alabilmem için "ZORLA AMELİYAT EDİLMEM" kadar vahşet bir durum var mıdır acaba? Ki tıp fakültelerinde öğretilmeyen, doktorun insafına(ya da insafsızlığına, ee doktorun da transfobiği var) kalmak bana ürkütücü geliyor. Hem başka hastalıklarından dolayı cinsiyet geçiş terapisini yapamayacak durumdaki insanlar ne olacak? Ölsün mü bunalımdan? Öyle tiplerde istedikleri nedir acaba? Bu kadar nefret dolu bir sistem olabilir mi? Twitter hesabımda da paylaştığım Şu haberde gördüğünüz üzere 6 yaşındaki bir genç kız, hiçbir ameliyat veya hormon sürecinden geçmeden bir dilekçeyle "kız" oluvermiş(!). Olay Arjantin'de geçiyor, bu ayrıntıyı da belirteyim. Demek ki adamlar cinsiyet konusunu o kadar aşmışlar ki(haberi okursanız) Arjantin de cinsiyet geçiş süreçleri yaşanmadan da kişiler evraklar üzerinde cinsiyetlerini düzeltebiliyorlar istedikleri gibi. Ayrıca sürece girebilecek ve girmek isteyen transseksüellere de zaten devlet bu konuda destek veriyor. Bu konuda kesinlikle tam bir sosyal devlet. İnşallah bu hak orada kalıcı olur ve zamanla bütün ülkelere yayılır(ülkemiz de dahil olmak üzere). Kişinin cinsiyeti devleti ilgilendirmez çünkü, toplumsal düzeni bir cinsiyet geçişi NE KADAR BOZABİLİR Kİ ALLAHAŞKINA YA?!


Bağzı insanlara bu sözü ya da benzer varyasyonlarını söyleyerek(bazen de esprisini yaparak) alttan alttan cevabımı da veriyorum efendim. Enerjimle bile hissettiriyorum bunu insanlara ki, 40 yılda 1 kişi ancak birşeyime karışabilip laf söyleyebiliyor, gerekirse tartışmaktan, hatta benim gibi abartıp kalpleri biraz kırmaktan çekinmeyin! Hiçbirşey sizin özbenliğinizden ve duygularınızdan değerli değildir. Başkaları için kendinizi kırmayın(Sırf nihal için bihteri öldürmeyin, beni beni bihterini ühühühüh.. ahahahah). Bu arada karikatüre de ayrıca bayıldım. Gerçekten masal üzerinden de olsa çok iyi bir konuya değinmiş.(Sosyologlarım duyun biraz beni, siz de eğer çalışırsanız bir Pınar Selek olabilirsiniz. Her ne kadar vatan haini muamelesi görecek olsanız bile.)

Önemli olan şu cinsiyet konusunda varyasyonlara, evrime vs. inanmak(ara cinsiyet te diyebiliriz), toplumsal cinsiyet(gender) ile biyolojik cinsiyet(sex) arasındaki farkı anlayabilmeniz ve anlatabilmeniz!(ki bakın İngilizler işi çözmüş iki farklı olguya farklı kelimeler bulmuş işi sağlama bağlamış. Keşke biz de yapsaydık çünkü Türkçe'miz bazen yeterince lastik olamıyor da.) En son aşağıdaki fotoğrafla yazımı bir İSYAN olarak tamamlıyorum, tek renge, tektipliliğe ve aşırı düzen'ci toplumlara!(daha farklı bir yazıda da kullanabilirdim aslında ama buraya da oturdu sanki bu fotoğraf heheh). Öpüyorum. Kendinize iyi davranın.


Not: Tamam ben de bu fotoğrafları çalıyorum fakat ben ettim siz etmeyin :D 


Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

0 yorum:

Yorum Gönder