28 Ekim 2013 Pazartesi

Femen Türkiye'de

FEMEN'in logosu.

      FEMEN kısaca, 2008 yılında Anna Hutsol tarafından kurulmuştur. Anna Hutsol grubu kurduktan sonra, Femen grubunu ülkelerindeki aktivist kadınlarından azlığından ve erkek odaklı olan Ukrayna toplumuna olan tepkilerinden dolayı oluşturduğunu açıklıyor. Grubun uluslararası evlilik ajansları,cinsiyet ayrımı ve diğer uluslarası ve ulusal sosyal sorunlar hakkında yaptıkları protestolar vardır. Grup özellikle seks turizmine karşı yaptığı üstsüz gösterilerle dünya çapında tanınmıştır.
Grubun amaçları ise Ukrayna'da yaşayan kadınların liderliklerinin yanında, kültürel ve manevi değerlerini de geliştirmektir. Bu sayede Ukrayna hem imajını geliştirmiş, hem de şehrinin kadınlarına yeni ve daha iyi fırsatlar tanımıştır. (Kaynak: Wikipedia, açıklama yapma gereği duydum, SADECE göğüslerini açan kızlar olarak bilmenizi istemedim)


      Benim de haberlerde ilk hatırladığım hali bu, eylemin sebebini tam olarak hatırlamamakla beraber "kesinlikle çok orjinal ve ironik" bir fikir olduğunu düşünmeye başlamıştım. Gerçekten yaptıkları şey manidar, fakat HALA ERKEK EGEMEN OLAN Dünya'da anlaşılabilecekler miydi? Düşündüğüm şeyler bunlardı. Hatta dedim ki "Acaba Türkiye'de bu tarz eylemler olsa ne olurdu, haha kesin taciz-tecavüz vakalarıyla son bulurdu, hem de bizzat devletin polisi tarafından. Fakat bunu tek düşünen ben miydim acaba? Türkiye ve FEMEN. Ay ne kadar imkansııız diye düşünürken başkalarıın da benzer ya da farklı düşünceler içinde olabileceğini belki tahmin ederdim, fakat daha ilerisine sadece "imkansız" derdim.


      Ta ki, Gezi Parkı Direnişinden sonra! Hani en "imkansız"ların bile birleşip dayanışma içerisinde bulunduğu ve sonralarında da etkilerinin görüldüğü şu direniş. Bazılarının da hala yok saydığı(hani muhtelif bütün organlarımla da gülüyorum tek tek hepsine, gerçekten) Türkiye'nin yeni gerçeği. Hatta hatırlarsanız direniş "bütün dünya'da" yankılandı, baya bi yayıldı böyle. İşte bu dalgadan femen de etkilenmiş olacak ki, Direnişçilere desteğe geleceklerini açıkladılar. Geldiler de. Daha önce de Sultanahmet'te 8 Mart için soyunmuştu bir FEMEN üyesi. Kadınlar için. Ama biliyor muydu ki kadınlar bile hem kendi kadınlıklarına, hem de diğer kadınlara düşman. Sadece "ahlaksız" yaftası yediğiyle kaldı o asil kadın! İşte buna çok üzülüyorum. Zaten neden kadın göğüslerini gizlerken erkekler sergileme konusunda özgürdür ki? (E anatomik olarak, dış görünüşü farklı, e onun memesi ortada daha büyüük falan demeyin, o zaman kilolu erkeklerin de sutyen takması gerekir, anlayışınıza göre) Neyse, daha fazla konuşmayayım, zira milleti soymaya kalktığım falan düşünülmesin, hem bana ne ki başkasının açılmasından ya da kapanmasından.


      Hah, ne diyorduk? FEMEN'lerimiz, eylemlerimiz hep dışarıdan ithal geliyordu, sonra da yasal(!) işlemler yapılıyordu aktivistler hakkında. Acaba yerli üretime ne zaman geçeceğiz derken, şaka zannettiğim, sonra gerçek olduğunu öğrendiğim bir haberle karşılaştım. (Haber de burada) Ve kurulan değişik LGBT örgütlerine şaşırdığım kadar bu işe de şaşırdım, şaşırdığım kadar da sevindim. (Hülooooooooğğ)

İlk Türk FEMEN
       FEMEN'in ilk ve en cesur(şu an için) Türk üyesi de karşınızda asilliğiyle ve haklı öfkesiyle, davasını, davamızı savunmaya en hazır şekilde duruyor. Ve ben burdayım diyor. Bakın! İYİCE BAKIN! O bir KADIN ve Türkiye'de yaşayan bir Türk olmasına rağmen, değer yargılarının kadını itip kakmasına, kısıtlamasına ve kadınları birbirine düşman etmesine rağmen göğüslerinden UTANMIYOR! Yeni Dünya'nın eski dünyadan kalma metası "kadın bedeni" ni doğru mesajı vermek için nasıl kullanacağını çok iyi biliyor. (Kimliğimin açığa çıkma durumu olmasa bir FEMEN üyesinin blogunu okuyor olurdunuz şu anda) Hepinizi sadece kalpten ve yazılarımla desteklemek zorunda kalıyorum kızlar. Bu gerçekten en çok beni üzüyor.

      Tacizlere gelince, evet twitter adresinde de ne olduğu farketmeksizin Türk erkeğinin %90'ından beklenecek mesajlar geldi(sadece erkeklerin yazdığı mesajlar değil bunlar)
midem bulandı **ına koduklarım yapmayın siz bu işi 
Sanki burada severler! Burada da benzeri olur da içten içe desteklemek istiyorum ben de baĞzı organlarımla :D 
kardeş nafakanı çocuğuna harca onlar kişilkli olsun bunlar gibi şerefsiz olmasın

Ayıp kardeşim ya memleket ne hale geldi şuna bak meme açıyolar ayıp bizim de çoluğumuz var çocuğumuz var  
Didemde hiç yok üstünde ütü yaparsın aq dümdüz 

Or***uluğunuza o bayrağı alet etmeyin 

basi kapali nene hatunlarin kurtardigi ay yildizli bayraga bak. Allah islah etsin.
      Evet, destek mesajları da geldi. Fakat taciz ve hakaret işin içine girince, yuh bize, ki eylemin "göğüslerini pazarlamak" gibi saçma sapan, irrasyonel bir amacı OLMADIĞINA kafamız basmıyor öyle kolay kolay. Ne yani? Asıl ahlaksızların katiller, hırsızlar, pedofililer falan olduğunu UNUTTUNUZ MU? Ay ne çabuk! Çok unutkan bir milletiz tamam, fakat bu kadarını da beklemiyordum cidden :) Hani göğüs dediğin de içinde yağ tabakası bulunan bir şey, kadınların o kısmında daha çok yağ tutuluyor(ve baya baya şişman erkeklerin), ki gerçekten zayıf bir kızsanız göğsünüz yok denecek kadar da az olabilir. Gerçekten bu kadar takıntı haline getirip dünyaları yıkmaya gerek yok. Ama aslında çok büyük bir tabuya karşı koyarak hiçbir konunun çekemediği kadar ilgi çekmeyi başarıyorlar, bu onların bence amaçlarına ulaştığını gösteriyor.

      FEMEN Türkiye, #direnFEMENTürkiye Miss Tiffany seninle. İşiniz burada çok zor, ama imkansız değil.

      Resmi siteleri: http://www.femen.org/
      Türkiye twitter hesapları: @FEMEN_Turkey
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

8 yorum:

  1. Gene döktürmüşsün hayatım :)

    YanıtlaSil
  2. haber kulağıma ilk çalındığında kadının videosunu aradım da bulamadım maalesef nasıl ortaya çıktığı eylem esnasında ve sonrasında orada bulunan kişilerin tepkilerini merak ettim. Bir de bu kadın zaten nü fotomodel bi şeyi pazarlamasına gerek yok ki. sadece para kazandığı olayı daha onurlu hale getirmiş kimileri gibi onurunu bi hastalık altında yok etmiyor...

    YanıtlaSil
  3. kralsın amorf :) yorumun yazıyı cidden taçlandırdı, helal olsun :)

    Not: Baloğlana nooldu ya haberin var mı, ortadan uçmuş ya bildiğin, ablasının kuzuşu :(

    YanıtlaSil
  4. bu konuyu ele alıp yazdığın için ben teşekkür ederim asıl..

    Bu soruyu soran ilk kişi değilsin ve bi fikrim yok maalesef haberim olursa bildiririm sana da canım

    YanıtlaSil
  5. aaaa delinin zoruna bak dermişim :P ulen ben yazmayacam da kim yazacak :D bu bir hak, sorumluluk, ödev, hani bunu yazmak ZORUNDAYDIM BEN!

    Farkındayım ya herkesin birbirine sorduğu bir soru o :(

    YanıtlaSil
  6. Femen'i eleştirenler çıplaklığa dikkat çekiyor hep. Kadın bedenini metalaştırdıklarını söylüyorlar. Bir kere, kadınların sadece vücudlarıyla dikkat çektiği dünyadayız. Başka nasıl daha etkili olabilirlerdi ki? Türkiye'de gibi bir ülkede ne kadar etkili olur bilmem ama umarım kalıcı olur.

    YanıtlaSil
  7. Başka konulara gözlerini alamıyorlar çünkü, çıplaklığa o kadar açlar ki! İnşallah dediğin gibi kalıcı olur FEMEN Türkiye ve eylemleri! Tabi abazyan heteroseksüel zavallı erkekler için değil(onların daha birsürü dedikleri var ama ancak bu kadarını alıntıladım), eylemin toplumumuzu düşüncesel düzeyde dönüştürmesi adına istiyorum bunu

    YanıtlaSil