19 Kasım 2013 Salı

Kendini Görememek, Bilememek


      Aklım fikrim kendimde ve kendim de bir LGBTQIA olduğum için, yine, her zamanki gibi içimi bu konuda dökeceğim. Sadece içimi dökmekle kalmayacağım, aslında trans kadınlarla ilgili kangren olmuş bir açılma konusuna da ufaktan ya da tam ortasından değineceğim. Çünkü benim de aklımı çok kurcalayan bir konuydu. Zaten o kadar bencilim ki sadece beni rahatsız eden konular hakkında araştırmalar yapıp onları dile getiriyorum. Ahahahhh :)



      Etrafta o kadar çok "eşcinsel açılma hikayesi" var ki. Hani artık insanlar LGBT olmanın ayrıntılarını bilmeseler bile eşcinseller ve duyguları hakkında detaylardan biraz da olsa haberdarlar. Bazı heteroseksüeller empati de yapıyor, daha fazlası olur inşallah. Fakat kaçırılan bir nokta var, LGBT bireyler kendileri hakkındaki cinsel kimlik bilgilerine doğuştan sahip olamıyor. Bu yüzdendir ki, özellikle toplumumuzda heteroseksüel olmayan bireyler, kendilerini farkedebilme konusunda oldukça bocalarlar. Kafaları iyice karışır. Ağır depresyon etkileri de vardır bu durumun, birden içine kapanmalar, cıvıl cıvılken etrafını kara bulutlar kaplamışcasına, hatta enerjisi bir vampir tarafından emilmişçesine bir anda yaşanan durgunluklar vesaire... Gerçekten çok hassas bir dönem ve bu anda yaşananlar bütün hayatı etkiliyor. Gelgelelim kişi kendini keşfedebilme ve kendiyle yüzleşebilme yoluna girerse araştırmaya başlıyor, fakat bu araştırma sürecinde ne olduğunu bilmeden tam olarak açılamayacağından ve çok büyük ihtimal kendinden, gerçekliğinden korka korka bazı adımları atıyor(ya da atamıyor). Neyse işte eşcinsellik, transeksüellikten daha görünür olduğu için, tamamen bilinçsiz olan transeksüellerimiz de(hepsi demiyorum saçmalamayın) kendilerini önceden "eşcinsel bir birey" zannedebiliyor. Hatta bu şekilde beyanları da olabiliyor. Bu beyanlar ise gerçekten LGBT olma bilincinden habersiz insanlar için şöyle bir sonuç doğuruyor, "eşcinseller cinsiyet değiştiriyor". Ben diyorum ki YANLIŞ! Böylesi bir sürece girmeyi düşünen veya giren herkes, bilimsel tanımlar ve buluşlar çerçevesinde de "transeksüel"dir. Tabi gerçekten de "eşcinsel olan" bazı transfobik bireylerin ise baskılarına maruz kalıyoruz. Mesela; "niye cinsiyet değiştiriyorsun ki?" "Yok sen heteroseksist misin?" "Yok kendine daha fazla erkek çekmek için mi kestiriyorsun?" "Git evinde istediğin gibi kadın ol ama dışarıda erkek ol, görüntünle beni rahatsız etme, etrafımda erkek görmek isterim ben" "Canım farkında mısın iki erkek sevgili olabilir, ilişkiye girebilir, kendine yazık etme" "Sırf bir adamla evlenebilmek için, o dedi diye cinsiyet değiştirmeye değer mi" ve aklıma gelmeyen çok daha fazlası şeklinde sözler duyabiliyoruz. Hatta LGB tamam da underground dünyalarında tek başlarına yaşayan seks azgınları pis transları biz niye destekliyoruz gibi fanatik bir nefret söylemi bile duymamız söz konusu olabiliyor.


      Çok özür dilerim, konuyu, cümlelerimi toparlayabilmek, bir zemine oturtabilmek adına trans kadınlar üzerinden yapıyorum, fakat transeksüel bireyler içerisinde trans erkek varlığına ise bir kere dikkatleri çekmek istiyorum! Butch tarzı lezbiyen kadınlarla çok karıştırılıyorlar onlar da mesela. "Susma haykır, translar vardır" dedikten sonra devam ediyorum yazıma. Bakın, bizim LGBT'ler içinde ekstradan anlayış ve daha çok gündeme gelme isteğimizin nefret cinayetlerine en çok maruz kalan kesim olmamız dışında cinsiyet geçiş süreçlerinin de kişiyi oldukça zorlayan bir olgu olması ve bu yaşananları kaldırabilmek adına gerçekten muhteşem derecede güçlü bir psikolojiye sahip olmamız gerektiğinden, kısacası biraz daha "masraflı" olmamız yüzündendir.

      Fakat transeksüelliğin, eşcinsellikten farkını bilemeyen LGBT'lere acıyorum ve Allah'tan sabır diliyorum, hepimize. Ve buradan(kendi adıma da) çıkardığım bir ders var. Önce kendimizi, birbirimizi, en doğru kaynaklardan bilgilendireceğiz, daha sonra etrafımıza ve başkalarına açılacağız, kendimizi en doğru anlatabilmenin yolu budur. Devlet katında olmasa bile halk tabanında asıl o zaman destek görürüz ve cinsel kimlik konusundaki haklarımız konusunda çok daha büyük bir bilinç yaratabiliriz. Bu konuda benden daha çok elini taşın altına sokan birsürü "çok mükemmel" insanlar var ve bilsinler ki hepsine ayrı ayrı imreniyorum. Ve gerçekten onlara ne kadar teşekkür etsem az! İnşallah zamanla bu hareketi ben de birkaç adım daha ileriye götürecek projeleri başarıyla tamamlamak isterim.

      Kendini görmek, bilmek konusuna geri dönersek, tek başınıza yapamadığınız anlarda başka insanlar tanımaktır aslında. İnsanların sosyalleşmesinin gereklerinden biri de budur(kanımca). Dünya bazı genellemelerle doludur, bunları oluşturan da insanların ta kendisidir, tek bir insanı tanıyarak ya da sadece kendi içinizde boğularak hiçbir şeyi anlayamazsınız! Korkmayın, insanlarla iletişim haline geçin. Hislerinizi, yüksek benliğinizi aktive edin, onu dinleyin ki sizi en hayırlı insanlara götürsün bu konuda. Çünkü iç huzurunuzun kaynağı kendinizi tanımaktan geçer. Para, aşk, kariyer, güzellik vesaire iç huzur geldikten sonra daha bir koşarak gelir size. Bunların peşinden koşuncaya kadar iç huzurunuzun peşinde koşun ki hayatta elzem olan diğer her şey asıl sizin peşinizden koşsun. Ya tanışamıyorsanız, görüşemiyorsanız, adeta bir hapishane içerisindeyseniz bile en azından fırsatları kollayın, insanları GÖZLEYİN! Onları rahatsız etmeden de bakmanın yollarını keşfedin ve derslerinizi alın. Devamsızlık yapmayın ha, ona göre! Bu dersin notları yok, tekrarı da yok.


      Şimdi benim burada demek istediğim, cinsellikten ve dolaylı olarak ta cinsel kimliklerden korkmayın, öcü yok burada. Bilakis, cahillikten daha büyük bir tehlike yoktur. Cahilliği yenmenin en büyük yolu da bilgi edinmek, doğru kaynaklardan öğrenmektir. Ve, özellikle de transeksüeller için, açılma öncesindeki kendini keşfetme süreci bile sancılı geçebiliyor(eşcinsellerin de öyle aslında). Yani ortalıkta kendini eşcinsel zanneden translar varken kendini trans zanneden eşcinseller de var. Bu konuların açığa kavuşamaması ve eğitiminin verilememesinin nedenlerinden biri de heteroseksizm ve onun sosyal dayatmalarıdır. Açılın, ama doğru açılın! Kendinizi keşfedin, ama en doğru biçimde. Hassas konular hata götürmez konulardır. Unutmayın ki sizin açılmanız, sizin dışınızda bir çok insanı, hatta bir kitleyi bilinçlendirecektir.

      Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Hepinizi öpüyorum ve sevgiyle kucaklıyorum.

Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

21 yorum:

  1. bebeğim tüm yazı boyunca her şey olabiliyor lütfen okuyun bilinçlenin mi dedin sen şimdi! Yani çok yorgun olduğum için senin öne sürdüğün bir tez varsa kaçırmış olabilirim, yazı da çok uzun olduğundan başını okurken sonunu unutuyor insan..
    kısacası ben,
    eşcinsel trans bireyler de vardır heteroseksüel trans bireyler de vardır diye biliyorum doğru biliyorum değil mi?

    YanıtlaSil
  2. ya doğru biliyorsun fakat birkaç transeksüel röportajında okuduğum üzere, hani cinsel kimlik konusunda kafası karışmış olanlar kendilerini trans geçişinden önce mesela trans olmadan önce eşcinsel erkektim diyebiliyor. Dikkat çekmek istediğim konu bu. Transeksüel bireylerdeki homoseksüellikten bahsetmedim hiç.

    YanıtlaSil
  3. Açık söylemek gerekirse ben bir eşcinsel olarak, travesti ve transeksüellere görüntü anlamında çok hoş bakamadım hiçbir zaman.Özellikle travesti bireylere.Travesti bireyleri gerçekten hiç anlayamadım bu güne kadar.Ama mesela seni okuğuduğumda gayet normal bir birey olduğunu anladığım için ön yargılarım daha da azalıyor.Blogunu ilk okuduğum gün ile şu an daha farklı düşünüyorum mesela.O yüzden iyi bir blog yazarısın ve ikna kabiliyetin yüksek.Tebrikler :)

    YanıtlaSil
  4. lgbt olmayı ve dünyalarını tam olarak anlamayan, kendini bile yeni keşfetmiş eşcinsel bireylerin birçoğunda görülüyor bu transfobi. İşte trans bireyleri anlatabilmek adına yazıyorum bu blogu. Kesinlikle böyle bir dönüşüme ihtiyaç var diye keşfettim(yazar burada kendini övüyor)

    Tişikkirlir ^.^ darısı herkesin başına, amin.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. zencilik ve beyazlığın cinsiyetle alakasını nasıl kurabildiniz çok merak ediyorum. Çok güldüm. Ve kendinizi neye karşı sorumlu hissettiniz çok pardon da? Buna da ayrıca güldükten sonra siz neye ithafen bana sormadan sen erkeksin diyebiliyorsunuz? Herkes kendi kimliğini kendi tanımlar, çok primardiolist yaklaşıyorsunuz fakat kimlik bir sosyal inşa meselesidir ;) yani bu söyleminiz sizi FAŞİST yapar. Haddinizi aşan bir yorum olmuş, kişisel kimliğime bir hakaret sayıyorum bu söylemlerinizi ve ben bir kadınım. ayrıca blogumda islamiyet tasavvufi ve lgbt olm konusuyla ilgili yazılarım da mevcut. Ha siyah beyaz konusuna gelince, sizin bedeniniz sizin kararınız, beyazlamak için tedavi uygulamanız ve değişiminize laf etmek/eleştirmek benim haddime düşmez. Çünkü sizin bedeniniz sizin kararınız.

    Ayrıca fiziksel bedenle ruhsal kimliğin uyuşmaması durumu transeksüelliktir. Yani zaten transeksüelim, potansiyel taşımıyorum ahahahahh :) ameliyatsız bir trans kızım.

    YanıtlaSil
  7. Yolcu, söylediklerinin üstünden geçelim mi?
    Tiffani'ye heteroseksüel erkek bakmaz diyorsun. Transseksüel bir kadınla heteroseksüel bir erkek ilişki yaşayamaz mı? Engelli bir insanla engelsiz insan bir ilişki yaşayamaz mı? Siyah insanla beyaz insan bir ilişki yaşayamaz mı? Aşk'ın gözü kördür. Bu konuda sana hiç söz düşmez. Ve ve,
    Zenci diyerek siyah insanlara hakaret ediyorsun. Ten rengi değiştirebilmek mümkün oldu da insanlar mı değiştirmedi? Cinsiyet ameliyatları bugün mümkün, yarın da ten rengi değiştirme ameliyatı çıkabilir. Çirkin olan bir insan estetik yaptırarak güzelleşmiyor mu?
    Bir kere empati yapsana, vücudun erkek ama erkek olduğuna kabullenemiyorsun. Bir yanlışlık olduğunu hissediyorsun. Bu hislerden kurtulmaya çalışıyorsun. Erkek olmaya odaklanmaya çalışıyorsun ama olmuyor. Sonra kendini kabulleniyorsun. Ve dertler bitmiyor. Ailene, çevrene kendini kabul ettirmek zorunda kalıyorsun. Böyle bir hayatı her yönüyle düşün ve empati kur. Ondan sonra bir insana sen erkeksin ya da sen kadınsın de.

    Her neyse canım Tiffani, ben senin bu yazını okuduktan sonra, facebooktaki voltrans grubunu buldum. Bakalım neymişim ne değilmişim öğreneceğim. Yazmaya devam et. :)

    YanıtlaSil
  8. bebeğim değinmeyi unuttuğum herşeye değinmişsin(ve daha fazlasına). Seni kucaklıyorum. İnşallah yolcu bey için yeterince açıklayıcı ve doğru cevapları anlaşılabilir derecede verebilmişizdir.

    Aaaaa bak unuttum o grubu been! Trans erkekler görünezliğe karşı daha örgütlüler gibi sanki bak, onu farkettim.

    Yakında o üst css menüye bir önemli linkler kısmı eklemeyi de düşünüyorum. Karşılıklı anlaştığım yerlerle böyle linkler almaca vermece falan. Ve tabiki de yazmaya devam edeceğim, hiç durup pes ettiğimi gördün mü sen benim daha :P

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Ben de görüşümü belirttim. Verdiğin örnekler üzerinden gittim. Orada ırkçılık yapıyorsun demedim hakaret ediyorsun dedim. Siyahi insanlar kendilerine karşı zenci kelimesi kullanılmasını hakaret olarak kabul ediyor. Konumuz bu değil değil sadece örnek verdim diyorsun. Tamam işte bende verdiğin örnek üzerinden yorum yapıyorum. İnsanlar alemindeki cinsellik karşındakinin rızası ile olur. Ağaç bir insan mıdır? Konuşuyor mudur? Senle cinsel ilişki yaşamak istiyorum dediğinde ağaç cevap verir mi? Aşk başka cinsellik başka. Bu da benim görüşüm işte. Sen saygı duymadığın sevmediğin insanla karşılaşırsan onunla iletişim kurmayıverirsin olur biter. Bir insan senin özgürlüğünü ve yaşama hakkını kısıtlamıyorsa ve masumlara zarar vermiyorsa, o insana karışamazsın.

    YanıtlaSil
  11. @yolcu ?? Hani malesef erkeksin derken neye bakıp erkek diyorsunuz çok merak ettim, penis mi xy mi? Ayrıca bireyin beyanatı önemlidir ve erkek değilim nokta. Cinsiyetimi tartışma konusu yapmak bile bir hadsizliktir. Kendime saygım var fakat sizin kimliğime saygınız yok, e benim de size saygım olamaz. Ten rengiyle cinsiyet alakasını da sadece genetik üzerinden var etmişsiniz! Benim cinsiyetime zaten yorum yapabilecek kadar çizmeyi aşmışsınız, bence bir daha okumayın beni olur mu? Ayrıca bana erkek demek size ne kazandıracak açıkçası çok merak ediyorum ahahahahahahahahh :D neyse, fesatlaşmayayım, ayıptır ;)

    @otinsanım, kuzum yavrum +1 +1 +1 :)

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Profesör Şahika Yüksel ile yapılan bir röportaj'dan küçük bir kısım.
    Transseksüelliğin nedeni ne?
    - Tam bilinmiyor. Genetik, yapısal bir durum. Fakat şurası bir gerçek: Bizler dünyaya ‘kadın’, ‘erkek’ ya da ‘transseksüel’ olarak geliyoruz. Yani doğuştan.

    Ensest'in her türlüsüne karşıyım ben. Ensest ilişki sonucu doğan bir çocuk, sağlıklı bir birey olmuyor. Fiziken ve zihnen engelli doğuyor. Ensestliği kabul etmeyip eşcinselliği kabul etmenin nesi paradoks? Eşcinsel bir ilişki sonucu ortaya sağlıksız bir çocuk çıkıyor mu? Eşcinsellerin topluma ve insan ırkına ne gibi zararı oluyor? Hani korktuğunuz "insan ırkı"nın başına bir şey gelmesi ya! Sen tabi ki kendi çocuğuna karışabilirsin ama çocuğun senin malın değil, belli bir yaştan sonra o kendi kanatları üstünde kendi fikirleriyle duracak. Ayrıca fikirlerini kabul etmediğimiz insanları paralel evrene göndermiyoruz, sadece hayatlarımıza almıyoruz. Onların hayatlarına da karışmıyoruz. Anlatabildim mi? Miss Tiffany'e sen düzgünce sordun da o mu cevap vermedi? Yapılan yorumları tekrar oku lütfen. Direk "sen erkeksin kendini kabullen!!!" diye girdin olaya. "Neden böyle hissediyorsunuz? Belki biyolojik cinsiyetinizi kabullenebilirsiniz, belki başka yolları vardır."diye düzgünce sordun mu? Allah'ın yarattığı bir insanı Allah'tan başkası yargılayamaz. Sana uygun gelmiyor. Belki Allah da cinsiyet değiştirmesine sıcak bakmayacak. Ama bu Allah ve Tiffani arasında. Herkes ölünce kendi hesabını kendi verecek. Bunu asla unutmamalıyız. Tekrar ediyorum. Bir insan senin özgürlüğünü ve yaşama hakkını kısıtlamıyorsa ve masumlara zarar vermiyorsa, o insana karışamazsın.

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Evet ensestin her türlüsüne karşıyım. Karşılıklı rıza ile yapan olursa da bir şey diyemem. Hakaret etmem, nedenlerini ve bunun sonuçlarını araştırmak isterim. İncelemek isterim. Anlamaya çalışırım. Ancak yine de büyük ihtimalle karşı çıkarım. Bu beni faşist yapıyorsa yapsın. Ensest tabu bir konu. Bir türlü nedenleri sonuçları hakkında yeterince bilgi sahibi olamıyoruz. Bu konuda gerçekten bilgi sahibi olmak istiyorum. Ve ödevini merak ettim. Ödevin sayesinde nelere şahit olduğunu, ne gibi bilgiler edindiğini merak ettim. Eğer sakıncası yoksa seninle bu konu hakkında konuşabilmek, tartışabilmek isterim. E posta adresim: sonsuzsorular@gmail.com

    YanıtlaSil
  16. Ot insan; seninle bu konu üzerinde tartışmak beni mutlu eder.

    YanıtlaSil
  17. yolcucum ben yeterince gelişkinim ve seni ikna etmek gibi bir zorunluluğum da yok. Ayrıca transeksüelliği abartmaya gerek yok nokta. Biyolojime rağmen ben bir kadınım, kadar basit bir konu çünkü. Neyini anlatayım ben size daha? Hem çok isterseniz kendi kendinizi de geliştirebilirsiniz bana ve cinsel kimliğime sataşmadan :) ayrıca ben ne olduğumu ve neden olduğumu da gayet iyi biliyorum :) tavsiyeniz için sağolun yine de.

    YanıtlaSil
  18. ayrıca, yolcu! Bu kadar kaale alıp asıl biz cevap veriyoruz bak kıymetimizi bil. Sana verilmesi gereken(tatmin edici-bilimsel) bütün cevapları canım arkadaşım ot insanım da söylemiş zaten. Haaa bak demişsin ki bir de "gerçekten bu ödev kapsamında nelere şahit oldum bilemezsin. seçimleri onları nelere sürüklemiş." çok güzel! fakat farketmeni istediğim bir şey var ki bu yaşananlatın hepsi SOSYOLOJİK TEMELLİ VAKALAR. Hatta yanlış yapılan ameliyatlar bile. Çok ciddiyim. Hem transfobik hem de işgüzar bir doktor penisten vajina yapacağına gidiyor trans kadını HADIM EDİYOR ve duvar adı verilen trans kadınlar çıkıyor ortaya! Peki bu olaya ne diyeceksin? İşte bunlar ve toplumsal dışlanma yaşanmasın diye lgbti örgütleri senelerdir çalışır çabalar ve didinir! Cinsiyet kimliklerimiz yüzünden o çok olumsuz şeylere sürüklenmemek için lgbti hareket vardır ve sürmeye de devam edecektir. Siz transfobiklere rağmen, öyle değilim demeyin, yazdığınız her cümle ayrı ayrı transfobiler içeriyor!

    Bence araştırmanız için şu dersi çıkarabilirsiniz: tras bireylere doğduğu cinsiyetiyle hitap etmek, müdahale etmek, höööt sen karısın, sen erkeksin doğal değil bu günaaaağğhh demek falan karakterimizin dışına çıkarcasına bizleri çileden çıkartabiliyor ya da tamamen içimize kapanabiliyoruz. İntiharların sebeplerinden biri de sizin gibi söylemleri olan insanlar, YETER ARTIK!

    Ve evet, bana kalırsa sen erkeksin sözü aşırı derecede baskıcı ve benim özlük haklarıma karışabilecek bir söz. İşte anayasada hakkımız tam anlamıyla tanımlanabilirse böylesi olumsuz söylemlere dava açmamız ve hakkımızı almamız mümkün olur, topluma entegre olabiliriz. Ki birsürü azınlık var neler çekiyorlar bu ülkede, bir tek bizler değil

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Guzel blog, tebrikler. Ben transeksulellikle escinsellik arasindaki farki bilmeyenlerdendim. LGBT ne, onu hala anlamis degilim ustelik. Blogunu okudukca ogrenir anlarim artik :) Trajikomik yorumlar yapilmis. Hala karanlik caglarda yasiyoruz -olacak o kadar...

    YanıtlaSil
  21. teşekkür ederim ayça hanım :) üstteki menüde linklerden birinde bu konuya da değinmiştim. Nedir ne değildir diye. Aah ah evet ama bu blogu da trajikomiklikleri yenmek adına açtım. Ki inşallah beklenenden de kısa sürede haklarımızı tamamiyle iade alabileceğiz.

    YanıtlaSil