4 Şubat 2014 Salı

Bir Zamanlar

      Bir zamanlar… Ben de liseliydim, ben de ergen oldum, her ne kadar istediğim cinsiyet özelliklerinin biraz zıttında bir gelişme sağladıysam da artık ne ergenim, ne de liseliyim. Fakat bu lise olayına nerden geldik? Ve neden bu yazının konusu liseliler?



      Lise badiresini atlatmış olan bireylerin ağzından hiç düşmez liseye çektikleri özlemler. Herkes bir efsaneymiş gibi bahseder lise’den. İşte yok ilk aşklar, artık büyüyorsunuz, ilkokuldan daha güzel ve aklıma gelmeyen birsürü saçma şeyler. Ha bir de “tekin olmayan arkadaşlardan, serseriden, çakaldan, düzen bozanlardan” uzak durmanızı tembihlerler, kötü yollara sürüklenmeyesiniz diye. Eninde sonunda çok ama çok değişmiş olarak çıkacağınız muhteşem bir yer diyorlar lise için.

      N*H ÖYLE!

      Eğitim mi kaldı allahaşkına bu ülkede? Ezber ve kopya ile bitirilebilecek derslerin olduğu, tek eğlencenin futbol basketbol ve “ezik öğrencilerle” uğraşmak olduğu. Popülerlik uğruna gömlek altına siyah body giyen ya da kolunda çakma faça izleriyle gezen o ülkücü reis ağbiyciklerimizle, 30-40 yaşında bir “bayan” edasıyla, sanki çocuğu okuda öğrenciymiş te kendisi velisiymiş gibi süslenen aklı eksik kadınlardan oluşan o kurumda kim neyi olgunlaştırıyor? Hocaların işi kebap, nasılsa parası ödeniyor, niye uğraşsın ki ayol? Çok isteyen o zayıf ders notu aldığı hocasının dershanesine gider, dersini dinleyip ekstra ücret ile o çocuğu “yetiştirir” (dershaneler de kapatıldı artık ahahahah)


      Gelelim lise cidden saf aşkların yaşandığı, erkeğin erkekliğini ispatladığı, kız çocuğunun ise artık büyüyerek olgun bir kadın olduğu “über” bir yer mi acaba? Evet diyenlerin cevabı bir hayli fazla. Onlar işte lise hallerini hatırlarlarken hep gülerler, belki de o “küçük düşürdükleri” tiplerin dedikodularını da yaparlar kendi aralarında. Zaten lise buluşmaları, mezun dernekleri neye yarar ki? Peki bir sorun bakalım? Etnik, dini veya cinsel kimlik olarak toplumun azınlık yüzdesini oluşturan kesimlerin lise hayatı nasılmış? Özellikle de LGBTİ ve liseli olan bireylere bir sorun bakalım nasılmış(alaylarla, dayaklarla dolu travmatik ve asla hatırlanmak istenmeyen yıllar desem, en basitinden)? Aaaa? Ne var canım şaşıracak, siz hiç duymadınız mı allahaşkına EŞCİNSELLER HERYERDE! Okulda(lisede de, hatta ilkokulda da canım yaa), mecliste, işte, evde vs.

      İşte bize bunu bir kere daha hatırlatmak için yola çıktılar; Liseli LGBTİ. İlk gördüğümde donakalmıştım. Fakat sonra gerçek olduğunu kavrayınca ne kadar sevindiğimi sizlere anlatamam. Hepimiz bir zamanlar liseliydik. Hatta bazılarımız hala bir liseli. LGBTİ ler için de öyle bu. Kesinlikle gerekli olan bir yapıydı, zaten ben etrafımda hep diyorum yeni jenerasyon bir başka, ah bak işte şimdiki gençler… diye! Bu şekilde örgütlenebilmeleri benim takdirimi topladı açıkçası. Hem düşünsenize liseye giden bir birey, ULAN DAHA ÇOCUK! Kendinin, haklarının, çektiklerinin ve ne istediklerinin farkında bile üstelik. Böyle çocuklar pırlantadır, kıymetleri bilinmiyordur, derhal bilinmelidir, bilmeyenlere buradan zevkle duyururum efendim ;) O diğer yaratıkların(keko, apaçi, faşizm adayı, trans-homo-bi FOBİK vs)arasında kalmak zorunda olmalarına rağmen itinayla korunmalıdırlar, çünkü onlar birer pırlanta. Benim gibi kendilerini koruyabilmek adına vahşileşmek veya türlü entrikalar kurmak zorunda kalmamalılar(hoş ben yaparken zevk alıyodum, karşımdakinin hezimete uğraması bana zevk veriyordu ama beş parmağın beşi de bir değil).


      AY hemen de buluşuyorlarmış valla. :D Yerim ben bunları yahu. LGBTİ örgütlerinin bu şekilde dallanıp budaklanması ve içimizdeki farklı kesimlerin de günışığına çıkabilmesi adına olumlu ve sevindirici fakat aralarında üstdüzey bir koordinasyon sağlandığı anda kim bilir? Belki de imkansız zannedilen haklarımızı almış oluruz, ha? Ne dersiniz? :D Elele tutuşmak, istediğini giymek ve çoook daha fazlası.

      İletişime de geçtim, sağolsunlar geri de döndüler bana(dedim bir websiteniz de olsun canlar). Şu sıralar sadece twitter ve facebook üzerinden aktifler. Ayrıca kendilerine mail yoluyla da ulaşabiliyorsunuz. Olur da ulaşmak isterseniz size aşağıda linkleri de veriyorum. Kendinize iyi davranın, kendiniz olun…


Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

6 yorum:

  1. Çok güzel olmuş ellerinize sağlıkk.. :) Toplantıya bekelriz gelebilirseniz..

    YanıtlaSil
  2. rica ederim ne demek :) ya, malesef İstanbulda değilim şu sıralar :( Size iyi toplantılar

    YanıtlaSil
  3. Belki biraz özel olcak ama. Merk ettimde transeksüellerin ergenlik safhası nasıl geçiyor. Yani erkek bedenine sahipsin fakat kadınsın. Erkeklerin hormonal işleyişiyle kızların hormonal işleyişleri farklı sonuçta. Ergenlik süreci transeksüellerde nasıl bir işleyişe sahip olduğunu kafamda tam olarak oturtamadım. Bu konuda beni bilgilendirebilirsen sevinirim. Eğer özeline giriyorsa konu cevaplamayadabilirsin. Şimdiden teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  4. Çok iyi yazmışsın. Lise de değilde ortaokulda az çekmedim bende teşekkürler bu yazı için tiffanyciğim :))

    YanıtlaSil
  5. İyi bir oluşum, desteklenmesi lazım. Çok da güzel yazmışsın ayrıca:)

    YanıtlaSil
  6. @gaypembe gülüsümm yazdım onu aslında blogumda da, sanırım Transseksüelliğimi Farkedişim adlı yazım sana biraz ışık tutacaktır bu konuda. Bide cinsiyet kimliği hormon dinlemez, hormon terapisi dış görünüşünü değiştirmeye yarar sadece.

    @ExodyaSri Ahh çok teşekkür ederim, inşallah çok daha fazla kişiye ulşaır bu yazdıklarım. Ve gün geçtikçe artan örğütlenmeler benim de çok hoşuma gidiyor.

    @Semiciğim Çok sağol canım benim. Öpüyorum :) :) Ve şimdilerde ikinci buluşmalarını da mı ne yapıyorlarmış, maşallah dedim ayol :D

    YanıtlaSil