20 Haziran 2014 Cuma

Mavi Kapak Hareketi


n geniş çapta yayılan bir kampanyaydı bu ve hala devam ediyormuş. Eylül ayından itibaren pet şişemi hazırladım ve bir sene boyunca içine kapaklarımı KAPAAK KAPAAK diye diye atmaya başladım. Kendimi de test ediyordum bir yandan, bakalım ne kadar çok sıvı tüketip ne kadar kapak biriktirebileceğim kendi başıma diye



      Fiziksel engelli bireylerimiz için bir kampanya başlatıldı, tekerlekli sandalye, ama bu kendine ait motoru vesairesi olan teknolojik bir aygıt, aslında kimselere ihtiyacınız yok demektir bu. Hoş, bence mavi kapak toplamak bile bir karşılık beklemektir, her ne kadar çevrecilik düşünülse de, bu kapaklar yeniden eritilip yeniden bizlere kapak olacaksa bile bunu zor durumdaki bir azınlık kesim üzerinden yapmak ne kadar doğru? Açıkçası bilmiyorum...

Model bu değil tabi, temsili bir tekerlekli sandalye sadece
      Bir tekerlekli sandalye için, fotoğrafta koymuş olduğumdan 100-200 katı daha fazla kapağı biriktirmeniz gerekebiliyor. E bunu tek başına yapmak çok meşakkatli olduğundan ötürü, devreye iyi kalplerimiz ve vicdanlarımız giriyor. Eğer maddi durumu engelli bireyler için daha iyi bir projemiz/fikrimiz yoksa elimizdeki mavi kapakları biriktirerek, "damlaya damlaya göl" misali kapak biriktiren merkezlere bunu bağışlayabiliriz. Onlar da biriktirir ve ellerine gelen başvurulara göre de elektrik ile çalışan tekerlekli sandalyeleri ihtiyaç sahiplerine ulaştırır.

      Nereye bıraktığım konusuna gelirsek, o çok karmaşık bir iş. Elime aldım kapakları, meydanı turladım öyle, insanların bakışları arasında. Nereye sorsam beni başka yerlere yönlendirdiler. Baktım olacak gibi değil, en son çiçekçi bir hanımablanın, bir güllünün dükkanına giriverdim. Bana gülüm diye hitap etmesiyle bir eridim, bir hafifledim. Kısa bir hoşbeşten sonra alacak yer yok, fakat şurada yakınlarda bir yere bağlayabilirsin dedi. Elimde ipim olmadığını söyleyince onu da vereceğini söyledi. Aramızdaki muhabbet biterken sen sağol güzelim demesiyle hep duymaya ihtiyacım olan o anahtar kelimeyi söylemesiyle birlikte günümün geri kalanını oldukça mutlu geçirdim. Allah hepimize iyi insanlar olmayı, iyiliğinin karşılığında gönül kapımızda gani gani huzurlar bulmayı nasip etsin. Öpüyorum.
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

4 yorum:

  1. Bu bence güzeldi ama en iyi yanını sorarsan sokaklardaki sadece mavi olanlardan değil tüm kapaklardan kurtulmuş oldu konya halkı ve tabii o sırf ben ve sevgilim bile bir ayda 300 kapak topladık ama türkiyenin bazı illerinde olduğu gibi konyada kapaklarında birkısım çalınmış öyle söylüyorlar :@

    YanıtlaSil
  2. biraz da bu yönden çevreci bir hareket oldu haklısın. Ya, ilden ile değişiyor insanların tutumları öyle bakmak lazım, ama iyi niyeti suistimal etmek beni de oldukça kızdırdı :/ Ve maşallah 300 kapak ha? :) e güzelmiş o da... Benim topladığım bunun yarısı etmiyor sanırsam :D

    YanıtlaSil
  3. Kapak kampanyası bir ara çok yoğun devam etti. Okullarda vs.hep topladılar. Bu yıl pek duymadım açıkcası. Hala toplanıyorsa ben de bir sorayım tekrar. Teşekkürler Tiff:))

    YanıtlaSil
  4. ay ben de sordum herkes başkasına yönlendirdi. Pasif de olsa hala sürdürülen bir kampanyaymış, inşallah hiç sona ermez canım benim :(

    YanıtlaSil