26 Haziran 2014 Perşembe

Trans Can'sa Faili Devlet

My pride uniform is...
ir trans onur yürüyüşü yazısı!!!!

      22 Haziran idi, pazar idi, Hızır idi, Yunus idi. Ve benim bütünlemeye ders bıraktığım... Pardon beni bıraktıkları bir dönemdeydim. Afallıyordum, çünkü başıma ilk kez geliyordu. Mesela sırf bu yüzden onur yürüyüşü yazım da oldukça gecikti. Onur dediğime bakmayın, o bildiğiniz efsaneyi bu pazar yürüyeceğiz :)


      O değil de size madiliği vereyim mi kızlar. Ay but trans güzellik yarışması diye birşey yapmışlar, fecii olay çıkmış. Güzeller bunu sanki miss turkey misali ciddiye almış, yok efendim heteroseksizme hizmet ediyomuş diye jüri üyeliği arasında çalkantılar, mekanın kapıları konukların üzerine kitlemesi. Aaaayy yani!!! Bu arada güzellerimiz de belli olmuş. Listeyse aynen şöyle;

  1. Miss Tiffany
  2. Yankı Bayramoğlu
  3. Pınar Birkan
  4. Melisa Duru
  5. Seçil Kardelen
  6. Anna Narin
      Ahahahahhha :D E tabi benim katılmadığım yarışma adil olmadığından ötürü iptali mi ne söz konusuymuş bir de. Dedim yazıktır, güzelin hakkını vermek lazım, işi kökünden çözüverdim :) 



      Halbuki ev arkadaşlarım evi erkenden terkedeceklerdi, ben de rahat rahat süzülecektim AMA OLMADI! Nasıl çıkacağım, edeceğim diye düşünürken en sonunda, çok zor da olsa çıkıverdim taksime, valla telaşemi ne siz sorun ne ben söyleyim. Canım arkadaşım yakın dostum bir insanla, ayısözlük zirvesinin yapıldığı yerde(ki sugar cafe seçilmişti) buluşmak için sözleştik.


      Ay canlarım benim dedim, bizim için meydancığı süleyipüsleyivermişler diye. Ne kadar da iyi niyetliyim öyle ben, shopping fest şeysinin zımbırtısı olduğunu farkedip Dünya'ya geri döndüm.


      Arkadaşceğzimi beklerken ruhumun derinliklerindeki sesten feyz alıp, içimdeki hıristiyanı oraya çıkarmıştım. İbadet etmem gerekiyordu çünkü, çıktığımda ise oldukça ferahlamıştım. Dışarı çıkarken bir ara deli gibi din değiştirmek istediğimi farketmiştim. Hıristiyanlık benim için, bilemiyorum niye beni böyle çağırıyor ki?
3 KOCA SAATİM GEÇTİ BURADA, ama memnunumm :) Nice üç saatlere, at sugar spice cafe
      Koskoca o ayısözlükten 6 kişi toparlanabildik anca yani. Ay admin de eşiyle katıldı ya, canımssss :) Ay çok da özlemişim öyle, saatlerce hoşbeş etmek o kadar iyi geldi ki bana, trans toplantı terapisi gibiydi diyebilirim, ahahahaha :D

      Eylemin başlangıcı olan istiklal caddesi girişine vardığımızda, neden burada olduğumuzu sorguladım. Aslında bu yürüyüş taksim meydanı'ndan başlar. Tabi, bu sene küçük bir gerginlik yaşanmış. Şaka gibiler yemin ediyorum, daracık alanda toparlanmayı bekledik böyle! Kalabalığa baktığımda aklımdan geçen şey ise fragmanın oldukça güzel olduğuydu. Yine kalabalıktık, yine! Öldür öldür bitmeyiz! Vah vah transfobikciklere.


      Suçumuz yok, faili devlet. Anayasada hak, transsan can! Faili devlet, bu yıl yapılan trans onur haftasının teması olarak belirlenmiş ayrıca. Sarı peruklu kadın arkadaşımız, konuşmasını bitirdikten sonra sloganlarımızı atmaya başladık! Eğer bir LGBTİ eylemine katılmışsanız o zaman neler söylediğimizi de az çok bilirsiniz :) Yıllardır aynı şeyi söylüyoruz, insanlar daha yeni anlıyor. Hayret değil mi? Darısı yasama, yürütme ve yargı'nın da başına.


      Yaratıcı pankartlar da vardı. Mesela, üstteki fotoğrafta yer alan, dertlerimizden birini de oldukça güzel anlatmış işbu pankart(ahahah), sonra "GAME OF TRANS" yazılı bir pankart daha vardı, gey of thrones versiyonunu da bu pazar görecekmişiz gibi geliyor bana :) Anayasada cinsiyet kimliği lolipoplarından birisine de "YASA YAPMA SEKS YAP" yazmış bir arkadaş, çok parladı da onun fotoğrafını çekemedim işte. Sürekli de dur-kalk yaptık yürürken, otomobil olsam stop ederdim.


      Şunu söyleyebilirim ki, sonlara doğru aralardan kaçan da oldu, fakat yürüyüşümüz o kadar dolu doluydu ki. Ben foto-kameraman ya da bir muhabir, bir gazeteci edasıyla kimsenin çekemediklerini yakalamaya uğraşırken yüzümü gizleme konusunda da gökkuşağının sihrini kullanmayı öğrenmeye çabalıyordum. Oldukça aktif ama bir o kadar da huzurluydum. Attığımız çığlıklar, yanımdaki bir arkadaşımın "muhafazakar trans" oluşu ve bir diğerinin de(ayyy bozkır panda'm o benim) gidip fotoğraf çeken teyzelerin amcaların kameralarını yalamaya çalışıyordu :D Evet, çok güzel tepkiler veriyoruz böylece. Eylemse bu da eylem. Tabi bayrak acemisiyim ben de, milletin gözüne sokup duruyorum direğini iyice. Arkadaşlarımla aramda yaptığım din muhabbeti ise alandakileri oldukça kahkahaya boğdu; "Ay yürüyüşten önce şurdaki kilisede vaftiz oldum, işte bugün yine dindarım."

Müziğimiz eksik olmadı :)
Amca tam bir kapital avcısı, hani nerede senin transfobin :)
Hala Diva baş kadroda, onsuz yürüyüşe yürüyüş demem ben :)
Türbanlı bacımız diye akp'ye itelediğiniz güzelim bacım da bizimle,
herşeyin de farkında! Onur yürüyüşü tam kadro ;)
Size tam kadro demiştim.
      Yerde 25 kuruş bulmuştum, o anki kalabalıkta aldım tabi elime, sonra araştırdım(yerde sürekli olarak 5,10,25 kuruşlar buluyorum ve bu beni mutlu ediyor) doğru yolda olduğum ve meleklerimin de benim yanımda olduğu bildirilmiş bana :) O huzurla yürümek bir başka oluyor işte. Ha, bu arada, yaratıcılığımın sınırlarını zorladığımı söylemedim değil mi size daha? Bakın neler yapmışım? 7 farklı eserimden acaba hangisini beğeneceksiniz? Trans Pride mini sergisi başlasın... Benim de bu yıl ki temam; "transfobi eğer şaşırırsa"


      Sol baştan sayy! Sol üst-Sağ üst-Sol alt-Sol üst sıralamasına göre eserlerim:

  1. "Gökkuşağında arınan halk ve polis" adlı romantik çalışmam
  2. "Yok bu da ne artık" adlı sürrealizm akımından etkilenen çalışmam
  3. "Homofobik heteroseksüel aşkı" ya da "kutsal(!)" post-modernist çalışmalarımdan
  4. "Merakın getirileri" popülizm akımından etkilendiğimi böylece itiraf ediyorum


      Bu kadarla bitse yine iyi, daha fazla örneğim de var tabi, bir 4 tane daha, tam sergilik(tez kıymetim biline);

  1. "Bu da ne ayol" o gizemli yüzdeki altın oranı boşverin, bakışların anlamsızlaştığı an! Konulu çalışmam
  2. "Anne ben muhabir oldum"
  3. "Olum yine olay var lan" adlı avam, terbiyesiz, argo çalışmam
  4. "Her yerde Çekeriz" adlı silahşör yapımı orjinal eserim
Sadece kendimizi düşünüyorsak ne olalım?!
      Gözler hep bayrağımı aradı, hani şu mavi-pembe-beyaz olan, böyle yatay şeritler halinde dizilmişler vesaire. En sonunda birinin elinde gördüm. Hayır muhafaza edeceğimi bilsem kendi bayrağımla pankartımı yaptıracağım, canım da yanmayacak böyle! Bu arada, t-kulüp var, trans erkeklerin sosyalleşip, kaynaşıp, birlik oldukları ve LGBTİ içerisindeki görünmezliklerine(?) inat mücadeleyi sürdürdükleri bir topluluk. Sanırsam sadece trans erkeklere açık. Ama "susma haykır transerkekler vardır"dan başka ve söylenince kulağa batmayacak, yani atılabilecek bir slogan üretmeleri gerekecek. Üzgünüm beyler öyle yani :( Ama ben senin bildiğin erkeklerden değilim pankartı iyiydi de, değilim kısmı neden okunmuyordu onu anlamadım?


      Tünel'e geldiğimizde bir femen eylemine de şahit olduk, bence yürüyüşün bombalarından biriyse buydu, fakat deklanşöre basana kadar kaçırdım işte o anı!


      En sonunda olduğu gibi, bayrak gerekli yere asıldı ve onur yürüyüşü de burada sona erdi ZANNETTİM! Ve hemen gittim(Arkadaşlarla ayrıldık tabi), fakat benim arkamdan bir de basın açıklaması okunmuş. Asıl amaç da ses duyurmak değil mi zaten? Yani yürüdün ve bitti! Olur mu olmaz, öyle de olmamış zaten. Peki ben erkenden gidip de ne yaptım ona bakalım...


      Heteroseksüellerin, "herhangi bir" hayatına geri dönüp, sokaktaki ruhsuzluğu ve renksizliği algıladım hemen. Boştu, soğuktu, cıvıl cıvıl olamayacak kadar... Ay yazık ama be. Galata kulesine yapılmış hainliği görmek adına, dedim hazır da oradayken, bir gideyim. Gördüğüm manzara tam da şuydu;

İşte şiddetin bir başka yüzü
      Daha fazla bu vahşete dayanamayıp evimin yolunu tuttum. Oh, rahatlamıştım, ne güzeldi hayat benim için yahu. Akşam kulaklığımı takıp evde dinleniyordum ki arkadaşların bugün hakkındaki konuşmalarına kulak misafiri oldum(çaktırmadım tabi, duygularımı nasıl gizleyeceğimi iyi biliyorum çünkü), eşcinseller bugün yürüdü, bir polis arkadaşım var(o polis arkadaşı da... başlatmasın şimdi, onun lafıyla hayatını yönetiyor resmen) bıkmış bunlardan sürekli yürüyorlar, jop'umun üzerine oturtacam bunları diyor diye bir kahkahayla anlattı, hayır diğer ev arkadaşıma asıldığını bilmesem diyeceğim ki cahil. Ama değil, ya kendini madem gizleyeceksin, duygularına da ket vur, ikiyüzlülüğün alemi yok! Bir de 6 senelik bir kız arkadaşı varmış ama hayat hikayesini anlatırken o erkek kankalarıyla arası hep daha iyiymiş, konuşturtmasın beni şimdi!

Yok öyle umutları yitirip karanlıkta savrulmak,
unutma aynı gökkuşağının altında direniştir yaşamak!
      Haftaya gey pırayda da bekleriz balböceklerim...
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

5 yorum:

  1. Ah evet ben de Tiffany ablacım ne zaman bu yazıyı yazacak diye bekliyordum. Ve evet şu düdüklü amcalar ya abi bi basıp gidin yha en nefret ettiğim şeydir düdük. Ve yine GAYet eminim ki esas yürüyüşte de olmazsa olmazımız olacak bu amcalar
    amcalar. Aman neyse ben gitmesem de görmesem de o yürüyüş benim de yürüyüşüm. KONYA'DADA YÜRÜYÜN. Gerçi bizim memleket tembellik kılını kıpırdanmaz ya neyse

    YanıtlaSil
  2. tabii biz gidemeyeceğiz ya bu sene artık onur yürüyüşünü de anlatırsınız bol bol hıh
    Güzellik yarışmasında senden sonra Melisa Duru diyorum :) düdükçü amcalar olmazsa olmazı yürüyüşlerin ben bile onlardan almıştım düdüğümü :))

    son olarak "ne yapıyor lan bunlar" adlı foto çalışmalarını beğendim herkes bizi çekerken senin de onları çekmen :) yanlız ellerinde profesyonel fotoğraf makinası olanlar bence bizden ;) güzel fotolar yakalayabilmek için konuşlanmışlar oralara, fotoğrafın birinde salak bir kız ipad ile foto veya video artık hangisini çekiyor ve ne amaçla çekiyor ise ! tüm duygularını yüzüne yansıtmış lol kesin eve gidip yalan arkadaşları ve yalan hayatı ile asla cesaret edemeyeceği şeylerin hayali ile bu cesur yürüyüşe gülecekler belki de

    ve 2 sefer yürüdüm bir sefer de dışardan tüm yürüyüşü izlemek istiyorum aslında bakalım önümüzdeki yıllara nasipse ;)

    YanıtlaSil
  3. @liselimm kusura kalma yavrucuğum, anca elim müsait oldu işte :/ ya düdük satan amca eşcinsel ya da lgbt dostu birisiyse diyecek lafım olamaz zaten ama yine de ikiyüzlülüğe gerek yok. Bu arada esas yürüyüş dediğin nedir? Biz yan yürüyüş müyüz? Öylesine, alelade... Lütfen yani birkaç kişiden daha duydum şok geçiriyorum yani :/ ay hele bir konya lgbt kurulsun da, yürünür yani. ;)

    @ogbd ay o atmosferi yaşa diye yapıyorum bunca şeyi hahh :D yaranamadım. Bu arada güzellikten anlıyorsun, seni tebrik ettim ;) dışardan izleyemeyince bari dışarıyı çekeyim dedim eheheh bu arada ne yapıyorlar lan burada adlı bir çalışmam yok, kafam karıştı :(

    YanıtlaSil
  4. ah tificiğim bu aralar kafan çok karışıyor :)) dışarıdan bakanları çekmen çok güzel olmuş ilginç yüzler ve bakışlar yakalanabiliyor. "ne yapıyorlar lan burada" senin sarf edeceğin bir cümle değil bebeğim, bunu ancak o dışardan bakanlar söyleyebilir sen de bunları yakalamışsın demek istedim :) (bilirsin benim dil bilgim tam bir çorbadır :D ama yine de okunuyorum hıh)

    YanıtlaSil
  5. bebeğim <3 desene öyle. Çektiğim eserleri usta bir dille adlandırmış idim de :) o yüzden acaba hangisi dedim :D seni okumayan şooolsun

    YanıtlaSil