3 Temmuz 2014 Perşembe

Temas Ettik Mi(LGBTI Pride 2014)?

Yürüyüş sırasında seyyar satıcıdan alıp yürüyüş ortasında parçalanan düdük.
O derece
ir LGBTİ onur yürüyüşü yazısı!!! Okumak isteyeceğine eminim :)




      Trans onur yürüyüşüne katılmak olur da buna katılmak olmaz mı? Canıma tak etti, baktım bu evdeki bağnazların gideceği yok, 3 günlüğüne otel tuttum kendim için. Yalnız olarak kafayı dinleyip, nispeten daha istediğim bir kılıkta dışarı çıkabilecektim. Olaylar olaylar yani anlayacağınız. Koskoca İstanbul'un nemli havası ve ekstra sıcağı üzerinde o kadar çok terledim ki, bavul taşırken. Ama değerdi buna.

      Pride gecesi biraz geç uyudum, heyecandan. Bir hafta öncekinden çok daha kalabalık olacağını biliyordum, fakat ne kadar? Aklımda binbir soru ile sabah 10 gibi uyandım, mavi şortumun üzerine bu sefer çiçek desenli kurukafa t-shirtümü de giyip çıktım. Ay otelin temizlikçisinin benle tanışacağı tuttu mu? Tuttu valla, dedi odadan memnun musunuz? Ayol dedim memnunum, gerek yok temizlemenize. Peki dedi, daha sonra ismimi sordu, söyledim. O da söyledi, elimi sıkıp tamam görüşürüz öpüyorum DEDİ :( Ay yetişin taciz ediyollaaa...

terkoz çıkmazı, istiklal caddesi
      Otelden kurtulup, istiklal caddesine gelebilmiştim. Yanımdan geçen iki kız, birbirlerine benim ne kadar da güzel giyindiğimi söylemişlerdi. Canlarım işte onlar benim. Daha o saatte bile(13.30) omuzlarda aşk örgütlenmektir çantaları, ellerde bayraklar vardı. Buluşacağımız cafeye gitmeden önce(erkenden gittim çünkü) terkoz çıkmazına da bir göz attım, fakat yine her zamanki gibi bir kıyafet, bir aksesuar falan alamadım. Neden mi? İstesem orayı satın alırım fakat derdim sonradan onları saklayacak bir yer bulamayacağımdan ötürü boşuna almaya hiç de gerek yok dedim. Öyle de ukde kalıyor içimde.

sugar sipce cafe
      Saat iki gibi yine ayısözlük yazarlarıyla buluşulurken bu sefer kadro biraz daha genişti. Aynı kadroyu trans onurunda da görmek isterdim açıkçası. Bakalım blogger ve twitter da neler oluyordu? Buluşmak istediğim onca insan, aynı şevkle onlar da benimle buluşmak istiyor... İletişime geçiyoruz FAKAT NEREDEYSE HİÇBİRİYLE BİR ARAYA GELEMEDİK, çünkü pride çok kalabalıktı! Daha geniş bir lokasyona ihtiyaç duyabiliriz birdahaki senelerde... Ama tatlışım, birtanem, adı gibi kendi de tatlı şeker oğlan'ımla buluşma imkanımız oldu. O da tabi sözlüğe üye, ama ben sürekli mıncırıyorum onu bir böyle, e ne yapayım ŞEKER OĞLAN :) Aramıza iki yeni üyeyi de katmayı unutmadık, onlar da şimdiden popüler oldu aramızda. Yani görmeyi istediğim çoğu kişiyi gördüm diyebilirim :) Tabi... İki arkadaşım ve bir hocamı da aynı pride içerisinde görmek bana "ne yanlışız ne de yalnızız" sloganımızı hatırlatmış idi.

limbo consept
       İstanbul için yürüyüş vakti yaklaşırken hakkında biraz negatif düşündüğüm ama bir yandan da varlığına sevindiğim o mağazaya gittik cümbür cemaat. Evet, trans bayrağının desenleriyle de birşeyler yapılmış ama yine de çok azdı, bence. Demek ki çok özel fikirler hala bir tek benim aklımda ve parama kıyıp özel yaptıracağım bunları!Ama içerisi gökkuşağı misali rengarenkti :) Dışardaki polis tomasını da unutturmuştu adeta(ki onu da bir güzel boyadılar ahahahha). Ama ben gidip dışarıdaki seyyar satıcıdan aldım düdüğümü :) Ve nitekim de elimde parçalandı :(

mephisto kitabevi
       Bir çok mekanda olduğu gibi mephisto kitapevi de şanlı bayrağımızı dalgalandırıyordu penceresinde. Erol Dernek sokak ve beyoğlu esnafı da arasında anlaşıp gökkuşağıyla donatacaklardı her yeri. Asan vardı, asmayan vardı tabi de tüm istiklali gökkuşağına yine biz boyadık.

gay pride istanbul
       Caddenin başına geldiğimizde polis taksim meydanını yine kapatmıştı çünkü açık ara bir öküzdü! Lamı cimi yok. Emir kulu bahanelerine de sığınmasınlar, yeryüzü sofrasında pidenin üstüne basana hiçbir şekilde saygı duymam! Duyanı da anlamam, bu konuda netim. Trans bireyler, devletin polisi olmasa yine bir nebze daha rahat yaşayacak, bunlar hep topluma nifak sokuyor! Neyse, o kadar kalabalıktı ki dediğim gibi, gerçekten sığmıyorduk meydana. Kortejde ön tarafta yer alacak olanlar önceden geçiyordu aramızdan. Kendi başına yürümeye başlayanlar da olmuştu, arkadan o ultra hükmedici sesiyle komite gelip daha yürüyüşün başlamadığını söylediler. Saat 17 olur olmaz kalabalık daha fazla tutamadı kendini. Sloganlar eşliğinde o büyük gün başladı. Sıkış-tepiş, bunaltıcı sıcak içerisinde, içilen soğuk suların da artık fayda etmediği. Bir de heteroseksüel şeridi diye birşey çıktı ortaya(yine). Daha doğrusu homofobik şeridi diyelim, sağlı sollu yanyana tek kişinin anca yürüyebileceği genişlikte. Onlar da orada durmuş fotoğraflarımızı çekip duruyorlardı, kendilerinden beklendiği üzere. Fotoğraf demişken, kameramanlar bile çöp kutuları üzerinde çok zor şartlarda yaptılar çekimlerini, onlara da kıyamam.

2014 eşcinsel onur yürüyüşü
       Bu arada insanlar ilk kez gökkuşağı bayrağının altından kaçtı, dışarıda 35 derece olan tahmini sıcaklık, bayrak altında en az 50 olarak buhranlar geçirtiyordu. Ay dedim bu ne? Ben de hiçbirşeyden memnun olamadığım için, böyle küçük detaylara takılıyorum işte. Bu yürüyüş ruhuma o kadar iyi geliyordu ki. Bir ara elimizde koli bantları, bayrağın etrafını sarıp "KOLİİ, KOOLİİİ" diye bağırıyorduk, usulca... Bu arada cinsomedya.org

toma, şaşkın bakışlar
      İzleyicilerin şaşkın bakışları arasında polisin tomasını da renklerimize katmışız. Asıl boyanan kısımı hiç görmedim, sonradan fotoğraflara bakınca muhteşem bir manzarayla karşılaştım. Eylemler, sloganlar, yürüyüşler, selfie çekenler hepimiz bir aradaydık. E bir de ibneler, dönmeler, arkadan verenler de işin içine girince(bkz. Gönül Sazan) yaklaşık 100bin kişilik bir yürüyüş kaçınılmaz oldu. İşin ilginci, en ötekileştirilen toplumsal grup olarak, özellikle de onur yürüyüşümüz oldukça kalabalık geçiyor. Ki ramazan olmasına ve yürüyüşü erteletmek isteyen küçük kesimlere rağmen artan bir kalabalıkla yürüdük, ÇÜNKÜ GÜNAH DEĞİLDİ! Ve sayımız her geçen sene artıyor. Sonra benim gibiler kalabalıktan şikayet ederken kimi de "yürüdük de ne oldu" "ay rezil olduk" "baksana kadınlar yürümüş" "hak istiyoruz ama bunlar ortada olunca rezil oluyoruz" gibi onursuz, içimizdeki hain LGBT'lerin de sesi bir hayli çıkmış. Kim ki onlar? Onur yürüyüşüne katılıp kendisini göstersin ya o zaman! AMA YOOOK O KADAR GİZLİDİR Kİ, rezil olmamak(!) adına... Heteroseksüeller yürüyor, ebeveynler yürüyor senin için be? Bir fikrin yoksa zikrin de olmasın bari, varlığınız batıyor gözüme homofobik homolar sizi.

      E ne diyeceğim? Yürüyüşte iki arkadaşımı ayrı ayrı görüp, bir de üstüne üstlük okuldan bir hocamı da aynı pride içinde görmeme ne diyorsunuz? "Yanlış ve yalnız değiliz, alışın her yerdeyiz" değil mi ama :) Yürüyüş iki saatte bitti, benim de mecalim kalmadı. Koli bantlı kızım ve bir çakma listag ebeveyni olarak kızımın yanında yürüdükten sonra zafer sarhoşluğuyla birlikte sugar'a kadar sloganlara atarak yine yürüdük. Ama yürüyüşün drag queen'leri var ya :) rengimize renk kattılar, onlarla bol sayıda fotoğraf çektirenler oldu. Drag demişken, hala diva'da gelinliğini giymiş gelmişti te oralara :) Bu arada lolipopuma bakarsanız, ben aslında yürüyüşe interseksüel bireyler için gelmiştim :) Trans bireyler için bir hafta önce yürümüştüm zaten. Hayatımda hiç onur yürüyüşü görmedim demeyeceğim bundan sonra, dünya gözüyle bunu da gördüm ya... Kesinlikle ölmeden önce yapılması gereken 100 şey listesi olanlar için sıralamada ilk 20'ye girmeye değer bir olay! Hem eşcinsel veya trans olmanıza da gerek yok, kapımız homofobikler ve transfobikler dışında herkese açıktır. Yani içinde merhamet bulunan her canlı!

sugar sipce cafe, after party
      Yetti mi, yetmedi! Sugara geldiğimizde tıklım tıkış bir parti içerisinde bulduk kendimizi. Şeker oğlan da oradaydı, beni bulmuştu. Seni nick smorty ile tanıştıracağım dedi ve sözünü de tuttu. Nick'i de çok görmek istiyordum, yürüyüş gerçekten birçok şeye vesile oldu. İkisi de görseniz bir tatlı, bir şeker, bir karizmatik. En son hatırladığım şey ikisinin de kollarında şuh danslar ettiğimdi(fotoğraflarla belgelenmiş sanırım vuuu). Ama balkabağına dönüşmemi görmesinler diye saat 21.00 olunca ortamı koli bantlı hanım kızımızla birlikte terk ettik. Hem yarını sabahı memleketime geri dönmem gerekiyordu. Neyse, İstiklalden bir ara sokağa daldık ve bir lezbiyen bara girdik, en azından ortamı görmemi istedi, ben de buna sevineceğimi söyledim. Fakat girdiğimiz yer o kadar küçük ve havasızdı ki :( Onunla birlikte hemen çıktık. Bu pride oldukça dolu dolu geçmişti benim için. Artık gönül rahatlığıyla uyuyabilirdim. İnşallah darısı seneye ki prideların başına.

yankı bayramoğlu, trans güzellik, 2014
      Bu arada trans güzelimiz baya güzel, hatta o kadar güzel ki pride sonrası kendimi google'ın önünde "Yankı Bayramoğlu makyajsız"ı aratırken buldum. Sağdaki Yankı bu arada. Birsürü röportajı var ortada, isterseniz okuyabilirsiniz. Bense onu görür görmez güzellik triplerine girmeyi bırakıp kendimi depresyonlara verdim. Aman allahım dedim. Ve bir an önce gerçek anlamda güzelleşmek istediğimi farkettim. :(
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

18 yorum:

  1. Ben (tabi ki) gidemesem de bu yazı ve resimlerinle gitmiş kadar oldum. :) Ayrıca bu kadar kalabalığı ben de beklemiyordum, muhteşem bir yürüyüş olmuş.

    YanıtlaSil
  2. amacıma ulaşabildiğime, seni de oraya götürebildiğime sevindim :) hep böyle kalabalık yürümek nasip olsun bizlere

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu konu hakkındaki ilk yazıyı kim yayınlayacak diye bekliyordum. Kısmet sanaymış. Gerçi belki birileri önce de. Yayınlamış olabilir ama hiç rast gelmedim doğrusu. Ve evet doğru yürüyüşte değildik. Kıskanmak başlıyorum ama :-(

    YanıtlaSil
  4. Öğrenci halinle kendine otel tutmana şaştım kaldım laan :D Ne tutumlu kızsın :D Seni kendime örnek almak lazım. Bir gün ben de tüm onur yürüyüşlerine katılmak istiyorum ama taa İzmirden nasıl gelebileceğimi çözsem. Çok eğlenceli yazıydı. Emeğine sağlık :D

    YanıtlaSil
  5. Bu yaziyi bekliyordum! Ve Yanki hakikaten cok guzel. Gecen gun secilen Turkiye guzelinden daha guzel. Kanada'da resimlerini gosterdigim herkesin cenesi dustu.

    YanıtlaSil
  6. @liseligay malesef ilk değilim ve bu cafelerdeki saçma sapan basit ve kalitesiz internetler yüzünden :( yaa en büyük dileğim bir şekilde canlısına şahit olabilmeniz :)

    @otinsan o kadar tutumluyum ki cebimden para bile çıkmadı :D annem o parayı tedarik etti, ısrar etti alayım diye sağolsun. Ya izmirde de onur yürüyüşleri tertip ediliyor artık. Takip etsene onları bebeğim :) ve kocccaman öpüyorum

    @ayça eeee boşuna kıskanmamışım değil mi şaka da olsa :P ama yok ben sakallardan tamamen kurtulunca bakışları üstüme çekebiliyorum ehiehi :) biraz fazla beklettim o yüzden de kusuruma bakmayasın olur mu :(

    YanıtlaSil
  7. onur yürüyüşünü senin yorumunla okumak başka Tiffanycim :) homofobik homo kısmına sonuna kadar katılıyorum. Onlar bu zihniyetle onur yürüyüşüne gelmişlerse kusura bakmasınlar onur yürüyüşünün ne amaçla yapıldığını anlayamamışlardır yani. ben gidemedim ama artık darısı diğer yürüyüşlere :)

    YanıtlaSil
  8. ay çok sağol mertciğim :) gelmişler mi gelmemişler mi bilmiyorum fakat bu yorumu yapmışlar. Ama bu tıynetteki insanlar genelde uzaktan bik bik bik konuşacaklarından gelmemişlerdir oraya kadar. Darısı diğer yürüyüşlere :) eheheh

    YanıtlaSil
  9. cansın ya... bak ancak oturup okuyabildim senin yazıyı. o gün internet mi kesikti neydi :)
    keşke o günkü gibi her zaman hep beraber hareket edebilsek değil mi? (homofobikler de dahil)

    @otinsan yanlış bilmiyorsam kaosgl farklı şehirlerden çok cüzi ücretlerle otobüs kaldırdı. bir dahaki sefere onu takip edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. aklımı okudun bebeyim :) kesinlikle sana katılıyorum. İnternet bir anda kesildi. Tam yayınlicam, yazının yarısını da kaydetmemiş. Yeniden düzenledim. Baya emek kokuyor fotoğraflar kadar da :P Bu arada kaosgl sadece ankaradan kaldırmamış mıydı ayol o otobüsü?

    YanıtlaSil
  11. Homofobiklere ve transfobiklere nasıl kızmışın öyle gerçekten gözümün önüne geldin. :) Yaa ben de gidemedim, içimde istek de yoktu ama böyle yazıları okuyunca çok canım çekti. Seneye gidebilsem keşke. Ne güzel olurdu :(

    YanıtlaSil
  12. ahahaha :D eee bam telim ora, kızarım tabi. İçinde niye istek yoktu bakeem? E o isteği de oluşturmak benden tabii. Eheheh :) gel bir dahaki seneye

    YanıtlaSil
  13. ya ramazanda oruç oruç nasıl gidiyim dedim. Bi de açıkcası görünür olmak korkutuyo ama seneye gitmek istiyorum. Bakalım :))

    YanıtlaSil
  14. Ben videoya bile çekilmişim ama neyse artık :D Seninle buluşamadık tiffaniciğim ya :D Çok da istiyordum halbuki. Seneye inşallahh

    YanıtlaSil
  15. yaaa annem ben de seni göremedim işte :( ah ah sugara da gel dediydim halbuki. Fotojenik misimdir yoksa? Kameramanlar da adam seçer çekerken, teknik olarak.

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel bir gündü...
    Onur Yürüyüşü öncesi Ayı Sözlük Zirvesi bahanesiyle de tanışmış olduk.
    Yürüyüş sonrası Sugar'da çok eğlendim. Ben kurtlarımı tam dökememişim, hala içim kıpır kıpır...

    Harika bir yazı olmuş. Ben tatile çıktım ama vakit bulup da yazamadım PRIDE ile ilgili bir şeyler. Neyse... artık seneye :)

    YanıtlaSil
  17. dimi yaaa. Ama daha erkenden yorum ataydın? Gönlüm kaldı bak :) ya iyiki o zirve var ve tanıştık. Kocaman kalplerimi yolluyorum çok çok :)

    Aynen, ben gittikten sonra çok kaldınız mı? Diğer partiye falan geçicektiniz sanki...

    Bidahakine o kurtları ben döktürürüm bir güzel, bir hafta gelemezsin kendine ehehehhh :)

    Yazımı beğendiysen çok sağol bebeYim, senden de daha sonraki etkinlikler için yazılar bekliyoruz bu tarz :)

    YanıtlaSil