29 Kasım 2014 Cumartesi

Bilinçlendiren MİM

transfobi trans nefret cinayetleri politiktir trans kadın

İ ki mim bir arada, allahaşkına yazacak başka şeyin yok mu senin ayol diyorsunuz belki de. Fakat bu aldığım mim öbürlerinden farklı. Bu bilinç düzeyini yükseltecek bir mim. Sevgili kuşum nick smorty'e teşekkürlerimi sunuyorum.



Hiç homofobiye/transfobiye uğradınız mı?

Uğramaz olur muyum ayol? Saçlarımı yıkayıp kuruladığım zaman salıyorum öylece. E bir de sakalları da(malesef varlar hala) sinekkaydı traş yapınca cinsiyetim belli olmuyormuş dışarıdan, ya da trans kadın olduğum belli oluyorumuş(sadece yüzümle alakalı değil tabi eheheh). Ay haddini bildiriyorum göze göz, dişe diş!

Peki, hiç homofobik/transfobik davranışlarda/söylemlerde bulundunuz mu?

Yok ayol daha neler? Özellikle dikkat ederim, kendimle ve varlığımla çelişmemek adına :)

Bir LGBTİ tarafından homofobi/transfobi yapılabilir mi?

Olmaz mı? Bir interaktif sözlük... ay neyse bahsetmek istemiyorum! Cinsiyet geçişi yapmadığım için kadın olmadan kadın triplerine giriyorsun demişti açık açık, daha önceki dediklerini de saymıyorum. Bir de trans fashion show sonrasında yapılan partide olay mı ne çıkmış(kulağıma çok ilginç duyumlar geliyor) ay herkes birbirinin cinsel kimliğine giydirmiş. Yazanları burada yayınlasam transfobik yaparım sizi diye korkarım açıkçası! O gün sabahtan akşama şok olmuş bir haldeydim, bir ara kendi transseksüelliğimden bile korktum, ki bunlar bir de klasik "travesti" kavgalarıymış. Yok canım olmaz öyle şey, böyle bir kavga normalleştirilemez.

Kıssadan hisse, olur olur BAL GİBİ olur. Kendini aktivist olarak tanımlayan biri, trans kadınlara nefretini de püskürebilir mesela(kestirince kadın mı oluyorsunuz, bedeninizle barışamadığınız için böylesiniz ben bedenimle barışmış bir kadınım yani eşcinselim gibi zırvalıklar, ki bu anlattığım malesef gerçekleşmiş bir şey)...

Bize bir yasa lazım, fakat bizi bizden koruyacak bir yasa lazım!

Homofobik/transfobik söylemlerle karşılaşınca ne yapıyorsun?

Tepkimi belirtiyorum, ya usulünce ya da sert bir şekilde. Onaylamak ya da görmezden gelmek, bizim sonumuzu hazırlar, hızlandırır!

Ailene/arkadaşlarına açıldığında fobik durumlarla karşılaştın mı?

Ailem arkamdan yuvarlak masa toplantısı kurmuş(ciddi ciddi)... Gerisini anlatmayayım, tahmin edersiniz. Hepsinden intikamımı alacağım :) Pişman edeceğim onları, bir insanın cinsel kimliğini o kişi istemeden bu kadar irdelenip arkasından bu kadar konuşmasını! Annemin aklına tohumları ekiyorum şimdiden, toplumsal cinsiyet kalıplarını yensin ve ailesini bir an önce reddetsin diye. Kendimi transfobiden korumak/yaşayabilmek için uzun vadeli nifak tohumlarını ekmem lazım. Ayrıca zaten cadı kazanı gibiler, birbirlerine düşmanlar. Fesat ve ikiyüzlüler. Susup dinlemeyi ve sırları emmeyi tercih ederim. Onları da birbirine düşürmek zevkinden kendimi mahrum etmeyeceğim tabi, herşeyin bir sırası var. Ayrıca ailedeki açık ara en başarılı kişiyim, tabiki de çekemeyecekler, ne tıynette oldukları belli. En büyük düşmanım ailem benim! Ve bu konuda tek değilim, yalnız hiç değilim :) Bir çoğumuzun ailesi aslında düşmandır, sadece farketmek zaman alır...

Kendime açılabileceğim arkadaşlar yaratmayı seçtim, onun dışındakilere de gıkımı çıkarmadım hiç.

Bu konudaki son sözlerin?

Mim çok güzeldi, kafası hemen geliyor. Homofobik ve transfobik LGBTİ den hayır gelmez. Sakin olmak lazım. Bir de gelişmeler yine de umut verici aktivizm adına.

Kimleri mimlemek istersin?

Bay Gey iyidir. Ve Musician Gey(her ne kadar yorumlarıma cevap vermese de, hayır anlamıyorum bloguyla ilgilenmemizi İSTEMİYOR MU acaba)... Öpüyorum hepinizi, yerim uleyn :)
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

8 yorum:

  1. Evet cevaplar tatmin edici :) Yasa çıksa cidden güzel olur he

    YanıtlaSil
  2. Aaaa tatmin edici bulmana çok sevindim :) yasa çıksa onları kullanmayı öğretirim ben herkese. Türk Medeni Kanunu 40. Madde ile ilgili Yazdığım kadar detaya inerim, kaynakçalı falan :D

    YanıtlaSil
  3. Aynı mime iki farklı blogdan mimlenmiş olmak.. Kendimi özel hissettim falan(evet bloggerlar tarafından mimlenmek kesinlikle beni özel kılıyor :P) Neyse fırsat bulduğum en kısa sürede cevaplayacağım tatlım :) Cevaplarını bende beğendim özellikle bu mimi senden okumak istiyordum. İşin içine homofobi/transfobi girince herkesten çok senin cevaplarını merak ettim ve umduğum cevapları buldum :) Kocaman öpüyorum seni tatlım :**

    YanıtlaSil
  4. Özel hissediyorsan özelsindir. Beğenmene sevindim ve en kısa zamanda senin de cevaplarını görmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Şu yanıtınla beni mest ettin: "Tepkimi belirtiyorum, ya usulünce ya da sert bir şekilde. Onaylamak ya da görmezden gelmek, bizim sonumuzu hazırlar, hızlandırır!" Bravo :)

    YanıtlaSil
  6. Aaa seni mest edebildim mi? Ay yaşasın çok sevindim ve şu an kendimle gurur duydum. Hehehe, eee ben cevapladım mı böyle güzel olur(zaaa)

    YanıtlaSil
  7. sen beni mimlemedin ama ben seni bir güzel mimledim!!

    YanıtlaSil
  8. Ooooo e önceki mimde mimlemiştim ya kuşum. Heteroseksüel birinin cevaplayabileceği Türden bir mim değildi ki bu. Kıyamam ayol :*

    YanıtlaSil