17 Aralık 2014 Çarşamba

90'larda Lubunya Olmak

90 larda lubunya olmak gay lezbiyen transeksüel lgbt mekan artı

ir gün sonrasıydı. Cidden benim için bulunmaz bir fırsattı ve bunu değerlendirerek kendimi ödüllendirmiştim. O kadar mutluydum ki... Geçen günlerde arkadaşım benim hiç evden çıkmadığımı, hiç sıkılıp sıkılmadığımı sordu. Arada bir okula gdiyorsun dedi. Ay ben de dedim geçen dönemlerin yorgunluğunu attım :D Neyse, sanırım baya baya arkasından iş çeviriyormuş gibi birşey oldum. Konumuz daha fazla dağılmadan 90'lı yılların Lubunya olma haline bir göz atalım!


      Yine aynı mekana gitmek için yola koyulmuştum. Acaba gider miyim gitmez miyim diye düşünüyordum. Fakat yine de gittim, gittiğime de çok memnun oldum. E bu sefer elimle koymuş gibi gittim mekana. Bir de ne göreyim: KALABALIK! Ay dedim, tıklım tıklım, küçücük mekan neresine sığacağız diye kara kara düşündüm.

      Erkenden sıra olmak gerekti, e tabi kalabalık da gitgide arttı. Çok uzatmadan, oyun zamanı gelmişti... Hepimiz içeri girdik tekrar ve ben şok oldum. O mekan genişlemiş! Bir gün içerisinde inşaata almışlar ve ORASI EN AZ 50 KİŞİNİN sığacağı bir yer olmuş. Yaratıcı gördüm mekan tasarımı konusunda. LCD ekranlar vardı, oyuncuların oyun sırasında iç seslerini de yansıttığı için herkesin iç dünyasına girebilmiştik.

90lar lubunya olmak lgbt tiyatro dekor mekan artı

      Bu sefer ana planda geyler ve lezbiyenler var. Transların pabucu biraz dama atılmış gibiydi. Yani oyun içindeki yerleri daha azdı. Kitap ve tarihin değişimine veriyorum bunu. Bir geyin gezi parkını keşfetmesi, Tansu ÇİLLER dönemindeki umutları ve kişisel gelişiminden yola çıkmış bir oyun. Aşka o kadar yer verilmiyor, fakat yer verilen sahneler de oldukça cüretkar.

      Onur yürüyüşü düzenleme çalışmaları, 90' ların faşizanlığı, gelen yabancı milletvekillerinin bile insanlık dışı muameleler görmesi ülkemizde(Sonra niye barbar diyorlar?). Korku, sindirilmişlik ve buna rağmen alevlenen bir örgütlenme aşkı. Ardından da Lambda-İstanbul'un kuruluşu. O zamanlara baktığınızda şimdilerde bile o kadar rahatız ki, yani haklarımızı teslim alabilmemiz için ümit var!

      Oyun size 90' ları oldukça güzel bir şekilde aktarıyor. Trans bireyler yine sahnede, fakat gey ve lezbiyenlerden ayrık bir şekilde. Artık oyunda mı, tarihin kendi akışında mı bilemem. Fakat öyle çok da bir bütünlük yok gibi mücadele adına. Hatta o ilk LGBT hakları aktivistleri, zaten üzerlerinde oldukça olumsuz yargıların var olmasını bahane edip seks işçisi trans kadınları çok net bir biçimde dışlanıyorlar. Hem mücadele için bir alan bulamazken, hem de Ülker sokağın dağıtılmasını, Pürtelaş'a sürülmelerini, Hortum Süleyman'ın travestileri "AVLATMASI" ve trans kadınlar üzerinde artan bir gazabı! Ve yine bir kentsel dönüşüm, ülke büyüyor bahaneleri...

      Yaşı erenler hatırlar, o "satırlı travesti dehşet saçtı" tarzı haberleri. Trans kadınları öcü haline getirip, delirtip ardından insanlara süsleyip püsleyip göstererek yaptıkları algı yönetimini... Oyun size bunları da düşündürüyor. Oldukça etkileyici oyunculuk ve metin var yani bunu söylemeliyim. Fakat 80'lerde Lubunya Olmak daha eğlenceli huh :D Bu oyun daha bir ciddi...
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

4 yorum:

  1. Belli ki çok güzel bir oyunmuş. Keşke daha önceden haberim olsaydı da gidip izleyebilseydim. :/

    Geçenlerde Nedim Saban'ın tam da o yıllarda televizyonda yapmış olduğu bir programında konuk alınan LGBTİ aktivisti Demet Demir de bu sokak olayları ve duydukları rahatsızlıklardan bahsediyordu. :/ Yanılmıyorsam dönemin Beyoğlu Emniyet Amiri ve Belediye Başkanı bu sokaklarda transları hedef alan magandaları el altından destekliyormuş. O türden kirli olayların olduğundan bahsediyordu. :/

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle, çok doğru noktalara parmak basmışsın. Demet Demir in anlattığı olaylar da yer alıyor. Zaten bu oyunun kitabı da Hep lubunyaların anlatımıymış diye biliyorum

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok kötü şeyler. Gerçi şu anda da dünyada o kadar ileride olan lgbti haklarına rağmen gurur duyarak utanmadan eşcinsellerden kan almıyoruz diyebilen bir Kızılay başkanı söz konusu. Rezalet. :/

    YanıtlaSil
  4. Ay Kızılay Başkanı'na hiç girme :D zavallı olarak doğmuş :( yazık valla. Neyse kendi kaybeder.

    YanıtlaSil