5 Ocak 2015 Pazartesi

Artan Trans İntiharları

intihar suicide trans kadın transseksüel dünya türkiye

caba bu bir artış mıdır, yoksa trans intiharları ve cinayetler daha mı çok basında yer alıyor bilinmez. Fakat gündemimizde daha çok trans intiharlarını görmeye başladık. Peş peşe gelen ve gerçekten beni sancılandıran iki intiharı sizlerle paylaşmak isterim.(Nasıl başladık yıla, yılın ilk yazısına) - Oldukça sinirli hissediyor.



leelah alcorn trans suicide intihar

      İlki, geçtiğimiz hafta ABD'de yaşanan Leelah Alcorn'un intiharıydı. Son kez haykırıyordu. Diyordu ki; "Ölümümün bir anlamı olmalı, artık bu toplumu değiştirin, DÜZELTİN!" En büyük mutluluğunu 14 yaşında cinsiyet değiştirilebildiğini öğrendiğinde yaşamış. Bir erkek çocuğunun kız çocuğu olabildiğini öğrenmiş ve de sevinçten ağlamış. Dini baskı orada da vuku bulmuş, ailesi koyu Hıristiyanlardanmış. Şaşırsam mı şaşırmasam mı bilemedim, lafın bittiği yerdeyiz sonuçta.

      İlk de değil, böyle giderse malesef son da olmayacak. Sesimizi duyurmaya çalıştığımızda engellenmemiz bizi daha inatçı ve savaşçı yapar. Fakat hepimizi değil! Hepimiz bu kadar mücadeleci olmak zorunda da değiliz, bu dayatma da bir insanlık suçudur! 16 yaşına gelince Leelah cinsiyet geçiş sürecine girmek istiyor ve ailesi baskıyı daha da artırıyor. Artık hiçbir çaresi kalmadığını düşünen kızımız 17 yaşında kendini bir kamyonun altına atıyor. Gerizekalı kamyonun şoförüyse kızı ezip öldürüyor. Aynı Türkiye'de zorunlu seks işçiliği yapan trans kadınlara otobanlarda yapıldığı gibi. İntihar öncesinde de bir not paylaşması son kez de olsa bir iyiliğim dokunsun, ölümümün bir anlamı olsun amacıyla yapmış olduğu bir harekettir. Yani sadece kendini ve çıkmazda olmasını düşünmemiş, hoş istese bencil de olabilirdi AMA YAPMADI! Sadece dayanamadı ve hayatına son verdi.

      Gelgelelim sosyal medya gerzeklerine. Facebookta bir nefret grubu kuruluyor. Amaçları tüm translar kamyonun altına atsınmış! Bak bak. Facebook da ilk başta sayfayı kapatmamak için diretiyor, çok büyük zorluklarla kapatılıyor o sayfa. Tabi ruh hastaları ikincisini de kurmayı ihmal etmiyor.(Haber Kaynağı) Bir de cinsiyet geçisine başlamadığı için trans değil de eşcinsel demekte ısrar eden gerizekalılar! Onun bir trans olduğunu savunduğumda da hala inatla başka şekilde kendini haklı çıkarmaya çalışmalar. Neymiş efendim cinsel kimliği önemli değilmiş, ÖNEMLİ OLMASA BU KIZ ŞİMDİ İNTİHAR ETMİŞ OLUR MUYDU? Bir de hala daha cinsiyet değiştirmemiş ki, yok niye dönme diyim bildiğin gey diyen bir gerizekalının da seviyesine inmek zorunda kalmıştım. Bir intihar vakasından sonra konuşulacak konu muydu bu allahaşkına?

İNŞALLAH ÖLÜMÜNÜN BİR ANLAMI OLUR ALTIN KALPLİ KIZIM

mehtap zengin eylül cansın intihar trans kadın

      Bir intihar vakası da Türkiye'de yaşandı(yine). 1992 yılında doğmuş güzel çiçeğim. Tanıyamadım, elinden tutamadım malesef. Translar biraraya gelebilmiş olsa, ben onlarla biraraya gelebilmiş olsam... Belki çok daha büyük yardımlarım dokunabilirdi, diye düşünüyorum!

      Fakat bu intiharın çok çarpıcı iki farklı anektodu var. Birincisi, ticari bir taksi ile boğaziçi köprüsüne gidiyor. Giderken de araç içinde son videosunu çekiyor ağlayarak. Kendi deyimiyle EN MUTLU GÜNÜNE doğru giderek... Orada da düşündüğü şey, köpeğine, edindiği evladına ne olacağı. Ailesiyle arası iyi diye düşünüyorum çünkü köpeği annesine emanet ediyordu. Medyada geniş yer buldu intiharı. "YAPAMADIM, İZİN VERMEDİLER" diye haykırdı son kez. Sonrasında ise cesedine ulaşıyorlar. Taksici hiçbirşey yapmamış! Yani... Fakat şuradaki duyuruya göre de(ki videoyu birinci ağızdan paylaşan kişidir, sanırsam) emniyet ve taksici de bir müdahalede bulunmuş. Kızımız daha önce kendisine zulüm edenlerden şikayetçi olmuş. Bari bu sefer adalet yerini bulabilsin ayol! Kızımızın kanı yerlerde kalmasın... İntihar süslü bir cinayet çünkü bu, birçok katili var, ÖLDÜRÜLDÜ! Arkada ağlayan bir ana... Ölen kızın ardından yapılan iğrenç yorumlar yine midemi bulandırdı, sayelerinde blumia olup sıfır beden olabileceğim ama yine de transfobikler ölsün isterim!

      İkinci anektoda gelelim hele... Kulislerde adı sıkça geçen bir trans çetesi de dillendirilmeye başlandı. Kız, çalışmak istediği yerde barındırılmamış, o bölge haraca mı ne bağlanmış! İddialar oldukça vahim. Transın transa yaptığı kıyımdan söz ediyoruz. Devlet, din, toplum, ahlak ile uğraşırken bir de buna güç yetirememiş herhalde ki, intiharın eşiğine gelmiş artık. Trans çeteleri ile ilgili Gani Met'in bu yazısını(Tıklayın) okumanızı tavsiye ederim. Çünkü ölüm sebebinin biraz da bizim içimizde olması oldukça mide bulandırıcıdır. İnsanlık bu ölümü mü bekliyordu bilmiyorum ama herkes eteğindeki taşları dökmeye başlamış, bütün kirli sırlar tek tek ortaya dökülmeye başlandı.

      Genç translar pardon da bunları görüp duyup nasıl bunalıma girmesin, kimbilir birkaç yüz tane intihar da duyarız yine! Tam da transfobinin istediği gibi, ekmeklerine yağ sürmüş oluruz. Dayanışmazsak hiçbirimiz kurtulamayız, başka çaremiz yok! Cinsiyet geçiş süreci yeterince hırpalıyor, dış etkenler de üzerine biniyor, bir de içimizde yapmayalım lütfen. Yani şahsen cinsiyet değişikliği yapamıyorsam daha, bunun sebeplerinden biri de budur, ki bir tek ben böyle düşünmüyorum bence...

ALLAH RAHMET EYLESİN ALTIN KALPLİ KIZIM, SEN YAPAMADIN DEĞİL YAPTIN! HEPİMİZİ UYANDIRDIN UYKUSUNDAN, İNŞALLAH BİZ DE DEVAM EDECEĞİZ, FAKAT İNADINA YAŞAYARAK!

Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

12 yorum:

  1. Allah aşkına tamam anlarim nefret ederler sevmezler de o nefreti kusmanın ne anlamı var ? O kamyon faciasını kullanıp sayfa acmalari zaten acılı olan insanlara yapılan bir hakaret bu! Ya bi insan öldü ya! Kime ne zararı vardı ki? Ayıp cidden ayıp... acının üstüne acı eklemek... :(

    YanıtlaSil
  2. Sanırım intiharlar genel olarak arttı . Ama yine de LGBT bireyleri bu konuda halen başı çekiyor ne yazık ki :( Bu konuda ne yazık ki hiçbirimiz herşeyler yapamadık dilerim ki bu son olur . Dilerim ki bu arkadaşımız verdiğimiz son kurban olur . Ama yapılabilecek birşey yok en azından bu saatten sonra yapılabilecek birşey yok . 5 dakika istediğiniz gibi yas tutun üzülün ağlayın ama 6. dakikadan sonrası israfa girer . Bir adım atarak hepimize örnek olman çok güzel dilerim ki herkes senin gibi direnebilir abla .

    YanıtlaSil
  3. "Translar biraraya gelebilmiş olsa, ben onlarla biraraya gelebilmiş olsam... Belki çok daha büyük yardımlarım dokunabilirdi, diye düşünüyorum!"

    Eğer yazılarını düzenli takip eden bir trans kitlesi varsa -ki bence kesinlikle olmalı çünkü örnek alınası dereceden oldukça başarılısın bence- Kaan'ın yaptığı gibi düzenli bir toplantılar yapılabilir. Daha çok genç trans bireylere yönelik bilgilendirici, sorunlarını çözmeye yönelik bir aylık toplantılar düzenlenebilir. Her şeyi derneklerden beklemek -özellikle de dernekler yaramaz öğrenciyle uğraşan okul müdürlükleri gibi sürekli kınama cezası vermekten başka bir şey yapmıyorsa- kendi aramızda bir şeyler yapabiliriz. Tabii ben trans bir birey değilim ama şu anda konu bu olduğundan translara yönelik dedim. Neyse çok uzattım üzerine düşün bence Tiffany'cim.

    YanıtlaSil
  4. Bir de şey diyecektim unuttum. Üstüme vazife olmayarak bu intiharların sorumlusunu sorguladığım bir yazı var özellikle senin fikrini almak istiyorum bir uğrarsan sevinirim. :D :D

    YanıtlaSil
  5. Diyecek hiçbir şey bulamıyorum. Kitlendim yine! Hayatımızı idame ettirmemiz heteroseksüel düzenine doğduğumuz bu dünyada kesinlikle çok zor. 1-0 geriden geliyoruz. Bir arada duramamaktan, destek olamamaktan, destek alamamaktan onaylanmaya çabalamak o kadar yorucu ki...

    Ayarını bilmeden konuşanlarımız devam edecek aynı densizlikle ağır cümleler sarfetmeye kırmaya, dökmeye, sövmeye devam edecekler... Tek bir koyun gibi gezmeyeceğiz o hâlde, hep birlikte, belki hepimizin bir panik butonu olmalı... Ama nasıl?



    YanıtlaSil
  6. Allah Rahmet Eylesin, çok genç bir insan hayatına son veriyor bırakın cinsel kimliğini - yönelimini bir insandan bahsediyoruz lakin insan müsvetteleri empati yoksunu şahıslar twitter'da olmadık twitler atıyor ve favlanıyor da! ne acı

    ayrıca; birlik olmaları gereken yerde bir birlerinden beslenmeye çalışan, hasetlenen, kıskanan, fobik olan tüm LGBT bireylerinin de sapkalarını önüne alıp düşünemleri gerekiyor bir kıvılcım ne tür yangınlara sebebiyet veriyor ://

    YanıtlaSil
  7. Içim titredi yaa :( ne diyeceğimi bilemiyorum!

    YanıtlaSil
  8. Tek tek cevap vermek isterdim fakat yapamadım kusura bakmayınız canlarım :(

    Hepiniz o kadar doğru noktalara parmak basmışsınız ki, çok teşekkür ederim. Bence bu Yazıyı okuyan herkes biraz daha Aşağıya inip Yorumları da okumalı...

    Off... Gerçekten Yazdığım yazıdan benim içim daraldı.

    YanıtlaSil
  9. Vidyoyu yayınlandıktan kısa süre sonra gördüm. Birşeyler yazmak istedim. Yazamadım. Oturdum ağladım. Eline sağlık Tiffanycim iyi ki yazmışsın. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ben de elim titreye titreye, içim bunala sıkıla yazdım. Yazmak zorundaydım çünkü. Yorumun için Sağol. Başımız Sağolsun.

    YanıtlaSil
  11. Ne yazık ki her zaman ve her şeyde olduğu gibi, biz eşcinseller ve siz transların özgürleşmesine giden basamaklar, benim gibi yapma cesareti gösteremeyenlerin yapamadıklarını yapan bu kahramanlarımızın cesetleri üzerinde yükselecek.. Biz de böyle oturup seyredecek, onlar için ağlayacak, onlara hayran olacağız.. Ve ömrümüzün yetmediği kendi özgürleşmemizin meyveleri dallarında çürürken, kendi kaderimize ağlaya ağlaya yaşlanacağız..

    YanıtlaSil
  12. İşte o her zaman ve herşeydeki döngüyü kırmak elimizde. Keşke daha çok bunu farkedenler olsa. Adım adım yapılan her iyi şey o kadar yararlı ki lgbti adına... Adım atmak bile yetiyor

    YanıtlaSil