20 Ocak 2015 Salı

Sıkça Sorulan Sorular

transkad.in transeksüel transgender sıkça sorulan sorular

Genel olarak transkad.in sitesinde yazanların bir özeti gibi düşünebilirsiniz. Translarla ilgili sorulan en temel sorular, sıkça sorulan sorular. Aklınızdaki travesti, transseksüel sorularını cevaplandırabileceğiniz en hızlı yer. Diğer makalelerimde daha detaylı bilgiler edinmeniz mümkündür.



Cinsel yönelim nedir?
   Kişinin bir başka kişiye cinsel olarak ilgi duyması, duygusal olarak da aşk vb. hisler içinde olmasıdır. Kendi cinsiyetinden kişilere ise eşcinsel/homoseksüel, kendi cinsiyetinden olmayan kişilere ise karşıcinsel/heteroseksüel, cinsiyet ayırt etmeksizin yönelim sözkonusu ise biseksüellik olarak adlandırılır.

Cinsiyet kimliği nedir?
   Kişinin kendini hangi cinsiyet olarak tanımladığıdır. Biyolojik cinsiyetten farklı bir kavramdır. Ya biyolojik bedeniniz ile aynı cinsiyet tanımlaması yaparsınız, ya da kendinizi farklı bir cinsiyette hissedebilirsiniz(trans olma hali).

Cinsel kimlik nedir?
   Genel olarak >> Cinsel yönelim + Cinsiyet kimliği. Not düşmek isterim ki "cinsel tercih" diye bir şey yoktur, bu söz öbeğini kullanırsanız anlatım bozukluğu da yapmış olursunuz.

Biyolojik cinsiyet nedir?
   Doğarken vücudumuzun hangi cinsiyette olduğudur(genetik, genital bölge olarak). Biyolojik cinsiyet iki tanedir; kadın ve erkek. Ayrıca bu iki cinsiyetin türlü karışımlarının bir vücutta bulunduğu hermafroditlik/interseksüellik de görülen bir durumdur.

Transeksüellik nedir?
   Bir kişinin kendini biyolojik cinsiyetinden farklı bir cinsiyette hissetmesi ve tanımlamasıdır. Bu kişiler olarak biyolojimizden oldukça rahatsız olup, büyük bir genellikle asıl(kendilerini tanımladığımız) cinsiyete “geçiş yapmak” için türlü süreçlerden geçeriz. Erkek biyolojisiyle doğup kadın cinsiyetine geçiyorsak TRANS KADIN, kadın biyolojisiyle doğup erkek cinsiyetine geçiyorsak TRANS ERKEK olarak isimlendiriliyoruz.

Transvesti(Travesti) Nedir?
   Erkeklerin kadın, kadınların erkek kıyafeti giyerek kendini iyi hisseden ve cinsel olarak doyuma ulaşan, haz alan kişilerdir. Bir tür fetiş olarak da bilinmektedir. Biyolojik cinsiyet ile alakalı bir hoşnutsuzluk söz konusu değildir.

CrossDresser(CD) nedir?
   Günün belli zamanlarında erkeklerin kadın, kadınların erkek olarak giyinip “karşı cinsin” diye tabir ederek daha kolay anlatabileceğimiz ruh hali ve deneyimleri yaşayan kişilerdir.

Drag Queen nedir?
   Gösteri amacı(sahne şovu) ile biyoojik olarak erkek kişilerin abartılı makyaj ve kıyafetlerle kadın tiplemeleri yaparak seyircileri eğlendirmesidir. Drag Queen olmak cinsel yönelim veya cinsiyet kimliği hakkında belirli bir fikir vermez. Drag Queenler heteroseksüel, biseksüel ya da homoseksüel olabilir. Trans ya da na-trans olabilirler.

Genel olarak trans ve transgender nedir?
   Transeksüel, travesti, crossdresser kavramlarının çatı hali + toplumsal cinsiyetlere uymama ya da uyamama hali. Bir çatı kavram. Argoda “dönme” olarak da geçmektedir.

Na-trans nedir?
   Trans olmayan kişilerdir. Yani biyolojik cinsiyetiyle cinsiyet kimliği aynı olan kişiler.

Trans olmak için ne yapmalıyız?
   Bir yanlışı düzeltmek gerekiyor. Trans, sonradan olunacak bir şey değildir. Cinsiyet kimliğimiz doğuştan gelen bir özelliğimizdir. Biz bu kimlikle yaşarız, ama isimlendirmemizi daha sonra yaparız ya da hiç yap(a)mayız.

Cinsiyet Geçiş Süreci(CGS) nedir?
   Asıl cinsiyetin yazılı olduğu kimliği alabilmek(trans kadınsa kadın kimliği, trans erkek ise erkek kimliği) ve vücutta istenilen cinsiyetin özelliklerini yaratmak amacıyla yapılan hukuki ve tıbbi müdahalelere denir. Transeksüellerin birçoğunda bu geçiş sonrasında psikolojilerinde büyük iyileşmeler görülür.

İlla ameliyat olmak, hormon almak, estetik zorunlu mudur?
   Hayır, transeksüellik bir cinsiyet kimliğidir ve trans olarak doğarız. Ayrıca vücudumuz bazı durumlarda CGS’nin tıbbi boyutunu kaldıramayacak durumda olabilir. Kendimizi tanımlamamız önemlidir.

Transeksüellerin cinsel yönelimleri nedir?
   Aynı na-trans insanlarda olduğu gibi heteroseksüel, biseksüel ya da homoseksüel olabilir. Bu da bize cinsel yönelim ile cinsiyet kimliği arasındaki farkı ortaya koyar.

Transfobi nedir?
   Trans bireylere karşı beslenen korku, nefret duygularına denir. Devletlerin trans haklarını tanımadığı ülkelerde transfobi eyleme de rahatça dökülebilmektedir. Nefret cinayetleri, nefret söylemleri ve sosyal hayattan izole etmek bunun ülkemizde yaşanan örneklerindendir.

Peki neden transkad.in var?
   Trans kadınların sesi olmak, trans bireylerin sadece trans kadın olmadığının altını çizmek(trans erkekler de var), BÜYÜK GENELLİKLE trans kadınlarla ilgili bilgi/fikir/düşünce/kültür/gündem bankası oluşturmak adına var olmak. Ayrıca da blog dünyasındaki bir eksikliği en güzel şekilde doldurmak, hakkını vermek.

Sen kimsin necisin?

   Detaylı bilgi veremiyorum maalesef, hakkımda sayfamı okursanız yine de benimle ilgili bir fikriniz olur diye düşünüyorum.
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

9 yorum:

  1. canımcım öncelike merabalar diliyorum bloggerlar arasında kaan arer le başlayan yolculuğumda kaan dan sonra seni tanıdım tüm yazılarını okuyamasam da bugün boşluk bulup bakındım baya baya sayfana
    cinsiyet geçişi hakkındaki yazın baya baya ilgimi çekti benim
    sorum şu ki gerçekten bu adem elması törpü olayı elmacık kemiği çıkıklaştırma gerçekten gerekli mi ki yada sorumu daha açıklmam gerekirse birey zaten erkek gibi hissetmiyor hem ruhen hem kalben hem bedenen adem elması trans bireyler de deçıkık mı ki ben bunu bilmiyordum cahilliğime ver yahu yanıtta yazarsan sevindirik olmakla beraber
    senin de geçiş sürecinde olduğunu okumuştum başka bi yazında anacım ADA ÇAYI nı hayatında eksik etmemekle beraber maydanozla da yakın akaba ol derim:)
    şimdiden cevaplaycağın üçün teşekkürlerimi arz edip huzurdan kaçıyorum:)

    (bana ulaşın kısmına yazdım ama gönderilemedi yazım burya yazim dedim direekk:))

    YanıtlaSil
  2. @nurhakmelek merhabalar yahu. Cinsiyet Geçişi ile ilgili bilgilerimi paylaşıyorum fakat daha sürecime başlamadım. Adem elması ve Elmacık kemiği çıkıklaştırma estetik bir ameliyat. Yani burnunu yaptırır gibi aslında :)

    E Adem elması insandan insana değişir. Yani erkek ve kadın durumu sadece bir genelleme(erkekte olur diye). Fakat şanslıyım ki Adem elmam yok :)

    Adaçayı ve maydonoz. Hormon ilacı kadar etki yapmasa da östrojenime iyi gelecektir :) ay fırsatım olsa neler yapacağım hahhhaahh

    YanıtlaSil
  3. süreçten kastım bu düşünce içinde oluşun hazırlanma çaban bla bla :)
    bak bunu ben bilmiyodum anacım senden sonra Google amcaya bi danıştım ben cinsiyet değiştirme sürecinde buda olmazsa olmazlardan diye anlamıştım tabi yahu niye aklıma gelmedi ki benim :) estetik boyutu :) ama şanslıymışsın hakkaten ya adem elmasıyla da ayrı bi uğraş içine gircektin :)
    tabi ki bi hormon ilacı takviyesi kadar olamaz ama yadsınamaz da yani
    kendimden biliyom hormonlarımla alakalı sıkıntım vardı da doktor bey amcamız kullan demişti :) _ki faydasını da görmüştüm :)
    sana daha detaylı sorular sorabilir miyim yoksa burda bırakayım mı :)
    çünkü merakımın cevabı sen de gibi :)

    YanıtlaSil
  4. Tabiki sorabilirsin :D direkt olarak mahremim olmadığı sürece

    YanıtlaSil
  5. yok o nasıl söz tabi ki senin mahremiyetine yönelik bişey sormam canım:)

    YanıtlaSil
  6. canımcım mailine attım ama emin olamadım sana ulaşıp ulaşmadığına dair kullandığım pc ve tel kaynaklı bi sıkıntı var gibi ulaşamadıysam sana tekrar deniyim :)

    YanıtlaSil
  7. Parantez içindeki (at) >>> @ işareti canım. böyle kullananlar da varmış özeneyim dedim :) Ve hayır malesef gelmedi :(

    YanıtlaSil
  8. yok anladım canım onu tekrar atiyim o zaman benim pc ve tel türkiyedekiler gibi değil ya ondan sıkıntılı olabiliyor bazı şeyler :(

    YanıtlaSil