27 Ocak 2015 Salı

Dişilik Mi, Kişilik Mi?

dişilik mi kişilik mi miss tiffany trans kadın

on birkaç gündür düşündüğüm konuydu. Hani “önemli olan iç güzellik mi dış güzellik mi?” diye başınızda gıcıklık yapan sorular vardır ya… Onun gibi bir şey işte; hem klişe hem de derin(tabi bana sadece zavallı bir klişe olarak geliyor o soru). Son zamanlarda çok fazla bilgi kastım, biraz rahatlamanın zamanıdır öyle değil mi?



      Bakalım önce “dişilik” tarafından. Kaba tabirim için kusura bakmayın, sadece “kişilik” ile bir kafiye tutturmak istedim. Kişiliğin aksine dış görünüşü belirtiyorum. Çekiciliği, saflığı, güzelliği ya da duru bir cilde sahip olmayı. Yani kabuğu/kabı/ambalajı  iyi olan kazanır mı? Ay ne diyim valla bence kazanıyor. İnsanın kişiliğini görmeden önce dişiliğini görüyoruz. Dişilik görmeden kişiliğe de ulaşmak ne kadar mümkün, eğer telepatik birisi değilseniz?

      Dişilik dediysem başkasına benzemek ya da bir kalıba sıkışmak hiç de hoş olmaz açıkçası. O dişiliğin bir anlamı kalmaz yoksa. Bazı insanlar hani “çok ünlü güzellere” benzetilir ya, işte o çok vahim bir durumdur. Dişi olduğunuz kadar kendinize de özgü olmalısınız. O dişilik başkasında bulunmamalı ki vazgeçilemez ve popüler olabilesiniz, bir itibarınız olabilsin ve eğer ki bir konuda hak mücadelesi yapıyorsanız lafınızı kitlelere dinletebilin.

      Efendime söyleyim soracağınız soru şu olacaktır; “Sen kimsin ayol, Dişi misin dişli misin?” Bu kadar şeyi nereden biliyor olabilirim değil mi? Tamam dişi olmayabilirim, daha doğrusu dışarıya yansıyan bir dişiliğim yok. Fakat potansiyelim var. İçimdeki dişilik dışa taşmayı bekliyor, adeta gün sayıyor. Bazen de taşıyor, taşmıyor değil. Dişli miyim peki? Oldukça… Olası bütün rakiplerimi ezer sindirir geçerim, hiç kuşkum yok. Fakat rakibim olmazsa eğer o dişler neye yarayacak? Ha dişiyim, ha dişliyim… Ya da hepsi var bende. E o zaman üçüncü kişilere de “maşallah” demek düşer(değil mi?).

güzelliğim kişiliktendir kişilik dişilik
Kaynak: stylehasnosize.com

      Kişilik var bir de değil mi? Ay bakın o çok önemli. Olmayınca olmuyor efendim. Kişiliği olmayan birisiyle karşılaştığınızda yaşadıklarınızı hatırlayın lütfen. Nasıl ki canlıların yapıtaşlarında Karbon, Hidrojen, Oksijen ve Azot temel atomlar ise Kişilik de işte öyle birşeydir. Fakat yeterli midir? Sadece kişilik sahibi fakat dişilik ile alakası olmayan insanları getirin gözünüzün önüne. Ne kadar parlamışlar, ne kadar büyük işlere imza atabilmişler? Ya da hayata katkıları ne boyuttadır? Ezen midir ezilen mi? Yaptıkları hak mücadelesi ne kadar ses bulabilmiştir?

      Gelelim fasulyenin faydalarına? Bu kişiliğin “turnusolü” nedir? Tamam bir maddenin pH’ını tahmin edebilirsiniz ama insandaki kişiliği tahmin edebilir misiniz? Blogumla genel olarak alakalı, dar ve güncel bir perspektiften size bakış açısı sunacağım. LGBTİ hakları! Bugün birleşmiş milletler bir toplantı yaptı! #UPR21 hashtagi sayesinde benim de haberim oldu. Ülkeler birbirine tavsiyede bulunurken Türkiye’ye haklar ile de ilgili tavsiye ve uyarılarda bulunuldu(e yok saymak için harcanan efor BM’yi bile rahatsız etmiş haliyle). Sonrasında da Türkiye adına konuşan biri; “LGBTİ’lerin hakları var, yasal düzenleme yapılmaması ayrımcılık var anlamına gelmez” gibi laflar etti(Hukuk devleti anlayışına ters). Tabi haksız tahrik indirimlerini de yalanlamış bu kişi. Tam bir Türk geleneği, kimse kusura bakmasın(Büyüğe güçlüye hesap verirken yaptıklarını gizlemek, ikili oynamak)! İşte bu kafa yapısındaysanız bilin ki bir siyasetçisiniz. Dişilik mi Kişilik mi derken kişilik kısmını konuşmanız tamamen vakit kaybıdır, gereksizdir, haddiniz değildir.

      İlla birini tercih etmek durumunda da değilsiniz bence. Tek bir seçenekte sınırlı kalmak zorunda değilsiniz. Ya da dişiliği de kişiliği de reddedebilirsiniz tabi ki. Ama lafın kısası, ya da kıssadan hisse şu ki; “Ay ben cinsiyet geçiş sürecinde kişiliğime dişilik ekleyemezsem kafayı yer içime kapanırım!” Tabi dişiliğin içi boşsa(kişiliksiz dişilik yani) bir işe yaramaz. Ama bu benim umrum değil, ilgilendirmez de beni. Çünkü kişilik sahibiyim(şükür).

      Not: Seda Akgül bu konuyu benden daha önce ele almış(sanırım).
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

22 yorum:

  1. Tiffany'im hem disilik hem kişilik sahibi on parmağında on marifet kuzumun :*
    bu ikilem bana göre yani kişiliksiz bir görünüş boş bomboş ayni zamanda görünüşsüz bir kişilik yine az da olsa aynı manaya geliyor benim için. Ama önce kişilik olcak ki sonra diğerleri de gelcek. Dış görünüşü sonradan duzeltebilir ama kişilik oturmaz o bi keren olur zorlamaya gerek yok.

    Ay bu arada sen bi görünüşünde de kadın olmaya kavuştuğun o gün nolur şort giy kot şort. (Şorta takmamin nedeni bir kez bacacıklarını gördüm paylaştın blogda. Öyle bacaklara şort yakışır işte o kadar!) Bence etek veya elbiseden çok bir bayanı şort çok şükela gösteriyor bacakları çok hoş gösteriyor. O yüzden oyum şorttan yana.

    Ay şort diye diye kafanı ütüledim -.- Susuyorum tamam sustum. -.- Şort giyyyy

    YanıtlaSil
  2. Hiiii kuşuma benim annem ay ay ay nasıl yorum o öyle :* son zamanlarda mıhteşemliğimi kimse vurgulamıyordu böyle ay pohpohlanmak nasıl iyi geldi nasıl iyi geldi anlatamam :D

    Ay valla Kişilik çok önemli de Değeri bilinmiyor, dişilik ön planda demeye çalıştım aslında. Aslında çok günah kıyamam(nurella)

    Zaten mini birşey giyeceksem kesinlikle o Şort olurdu Aklımı okumuşsun. Şort Üzerimde katılaşana kadar giyeceğim hülooooooğğ :D

    YanıtlaSil
  3. İşte bu! Şortun gücü adınaa! :D
    Şortum var mesela ama yaşadığım çevre öyle iğrenç ki giyemiyorum halbuki pek severim Şortun kendisini :/ O yüzden benim yerime de giy ^.*
    Hahaha üstünde katılaşana kadar asdfgh ay çok güldüm buna.

    hadi kuzum öptüm çok çok :*

    YanıtlaSil
  4. Hüloooo ben de seni öptüm Çokça. Kendine iyi bak :*****

    YanıtlaSil
  5. Tiffany, sen beni unuttun gari aşkım :/

    YanıtlaSil
  6. Kuşum nerdesin sen :D yok ayol o iftira unutmadım tabi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara tatil oldu evime geldim bebeğim. Seni tekrar görmek istiyorum(umarım kim olduğumu karıştırmıyorsun). İkinci dönem başlayınca görüşürüz diye tahmin ediyorum. Turing toplantısı falan oluyorsa halen onun şubat şeysine katılırım sende gelirsin biblom:)

      Sil
    2. Aaaa iyi yapmışsın ben de evime gittim ama geri dönüşüme daha var :/ Şubat toplantısına yokum ama daha sonra yine Görüşürüz tabi

      Sil
  7. bence ic guzellikmis dis guzellikmis.. ikisiyle de bir yere varilmaz.
    en onemli iki sey var :
    karizma ve sempatik bir gulus.
    karizmayi, kendine has bir kisilik ve ozguvenle yogurabilirsen tamamdir.
    icten bir gulumseyis ile de bir cok kapiyi,kalp kapisini dahi acabilirsin.
    beni en cok boyle insanlar etkiler,kim olduklari hakkinda dusundurur.daha fazla tanimak isterim...
    dis kabugu guzel olan insanlari gordugumde ise: "haa evet harbi guzelmis."derim ama kafa yormam kimmis neymis neyciymis. Ilgilimi cekmez yani.
    siz ne dersiniz bakayim sozume?

    YanıtlaSil
  8. Dediğiniz gülüş karizma Dediğiniz şey de dişiliğin içine girer yahu :D dışı iyi olan illa ki takiptedir, illa ki birşeyler biliverirsiniz onlar hakkında

    YanıtlaSil
  9. Disilik(vitrin/dis kabuk/gorunus)karizmayi barindirir demissin?dogru mu anladim? Oyleyse:
    Pek degil.bence icermez. Birisiyle sirf guzel veya yakisikli oldugu icin muhabbettim olmadi.bence bu tarz insanlar pek yaratici olamiyor. Muhabbetleri guzelliklerinden oteye gidemiyor. Buna cok guveniyorlar. Dolayisiyla bir karizmalari da yok.
    uff ben seni dogru mu anladim ki ya.. bilemedim :D

    Her ne ise de, yazmaya devam.bir sonraki baslik icin bizleri fazla bekletme lutfen. Kaleminin gucu, bi farkli havasi var. Farkli seylerde yaziyor musun?

    YanıtlaSil
  10. Dişilik konusunda yine de o tarz insanlar hakkında genelleme yapmamak gerekiyor. Hem dişilik hem de Kişilik sahibi ise muhabbet derinleşir. Ama dişilik sahibi insanlara ulaşmak isteyen insan çok fazla, bunu da Gözardı etmemek gerek.

    Ay tabiki de yazmaya devam edeceğim yıllarca ;) farklı Şeyler de yazıyor gibiyim bence, tüm yazılar sekmesine tıkla ya da kesinlikle okumalısın kısmına geliver, oraya göz at :) ay 146 tane yazı yazmışım 1,5 senede. Yeni yazı yazmak Aklımda, eğer 5 Şubat'a kadar yazamazsam bil ki... Gzone adlı bir dergide köşe Yazımı okuyabilirsin, bu ay oldukça uzun yazdım diyebilirim :)

    Bu arada ay çok teşekkürler :) kalemimde ilgili Düşüncelerin konusunda

    YanıtlaSil
  11. ne çok dişilik - kişilik kelimesi okudum yahu :P

    "insanlar dış görünüşleri ile karşılanır, fikirleri ile uğurlanır" gibi bir atasözümüz var idi. Bugün pazarda bile elmanın en kırmızısını, domatesin diri duranınu seçmiyormuyuz? seçiyoruz, eve gelince de hormonlu çıkıyor o ayrı lol

    velhasılı, dişilik her zaman kazanıyor, +1 hatta +5 vs. lakin dişiliğin peşinden koşup içini görünce tez ayrılık geliveriyor, ayrılıkların çoğuda bundan ;) bunları bildiğimiz halde yine de "dişilik" dediğin şeyin peşinden koşuyor / koşuyoruz maalesef. Kişiliği güzel olanı ise bulan buluyor ve ilişkileri yıllarca sürüyor zaten

    YanıtlaSil
  12. Ay konu bu tabiki de dişilik Kişilik diyeceğim. Dişiliğin önemini kimse Gözardı edemez :) Yazımın sonunu kimse okumuyor sanırım, iki şey bir arada bulunabilir. Ya da ikisi de olmayabilir. Ama dişilik kişilikten daha ilgi çekici geliyor bu da var :)

    Kişilik sahibini de eğer Dişi değil ise görmezden gelmeyi seçiyoruz.

    YanıtlaSil
  13. amman canim.. sanirim hepimiz su noktada hem fikiriz ki: zaten kiymet bilen biri,bilir kisiligin degerini. Hormonlu iliskilerle(bu da arkadasin domates benzetmesine gondermem :) ) isi olmaz gercek aski fedakarligi sevgiyi arayan insan.

    Bu aralar korkunc bir okuma hummasina tutuldum. Her seyi okumak istiyorum hunharca. Ne bulursam okuyorum. Yolda buldugum brosurleri bile.kaleminin rengini begendim dedigim gibi. takipteyim bilesin...

    YanıtlaSil
  14. Aynen öyle, Kıymet bilene Kıymet bildiği kadarı çıkar karşısına

    Ay takipte kal tabi memnun olurum :)

    YanıtlaSil
  15. Ahh ah miss tiffanycim hepimizin derdi içi güzel olsun dışı güzel olanlarında ya da dışı idare eder olup içi güzel olanlara da bir şans verilmeli lakin öyle olmuyor işte :// (bana atarlanma aaa hıh)

    YanıtlaSil
  16. Vermiyorlar işte :D en çok da Kişilik isteyenler dişiliğe daha Önem veriyor :* aynı ahlak bekçilerinin en büyük Ahlaksız olması gibi.

    Ay hiç de atar yapmadım :D

    YanıtlaSil
  17. Her türlü seks kazanır tatlım :)

    YanıtlaSil
  18. O Yüzden de dişilik :D seni ve yorumlarını seviyorum

    YanıtlaSil