6 Şubat 2015 Cuma

Bir Okuyucu Mektubu

bir okuyucu mektubu konuk yazar tesettür hollanda

onuk yazılara kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu sefer ki yazım bir okuyucumdan gelen mektup. Ricası üzerine yayınlıyorum. Konuğumuz Hollanda'da yaşıyor. Biraz bizden biraz kendinden empatiler yapmış. Avrupa'nın nabzı nasıl atıyor? Türkçe karakter düzeltmesi dışında tam olarak Naz'ın ağzından dinleyeceğiz...



      Merhabaa Tiffany? mi demeliyim bilemedim.

      Blogunu yeni keşfettim ve içimden geldi yazayım dedim. Önce kendimi bi tanıtayım; Adim Naz ve 19 yaşında Hollanda'da yasayan tesettürlü bir genç kızım. Yazılarını okudum ve çook hoşuma gitti fikirlerimiz çoğu konuda ayrı olsa bile eğlenerek okudum. Adem ve Havva ile ilgili yazın dikkatimi çekti, ben islam dinine mensup bir birey olarak, İslamiyetin ardına sığınarak sizlere hayatı çekilmez hale getiren insanları Rabbime havale ediyorum. Bende belirtmek isterim ki, Hollanda'da her turlu milletten, cinsten, ırktan, renkten, dilden ve dinden insan yaşıyo ve trans kadın-erkeğe karşı fikirler hep ayni, inan hiç fark etmiyo müslüman olup olmamaları. Sizlerin dışarda orda burda mağruz kaldığı bakışlar, hakaretler, küfürler ve hatta tacizleri bir tesettürlü müslüman olarak dışarı adım attığım anda bende yaşıyorum. Dış görünüşüme aldanarak bir dini temsil ettiğim gerekçesiyle ne iş veriyolar ne güç, halbuki insaniliğime yeteneğime baksalar ne güzel olurdu. İslam hoş görü dinidir ve peygamberimiz bize insanlar arasında ayrım yapmaksızın herkeze karşı her daim saygı duymamız gerektiğini öğütlemiştir, fakat günümüz insanları dinin arkasına sığınarak böyle insafsızca davranmakta. Belirli bir dine inanmazsan, dinsiz derler, kırmızı giyersin gay derler, tesettüre bürünürsün terörist derler, çocukları seversin pedofil derler, kafana göre takılırsın deli derler, derler anam derler sonu yok fesatlığın. Nerden nereye geldim, demem o ki şu iki günlük yalan dünyada ben bu insanlara aldırış etmemeyi öğrenmeye başladım zor da olsa, sizlerede saygım kesinlikle sonsuzdur, müslüman olupta size saygı göstermeyenin müslumanlığından şüphe duyabilirim. Kendinize çok çok iyi bakın ve kötülere karşı her daim dimdik ayakta duralım beraberce.

      Yarim yamalak Türkçemle biraz böyle içimi dökmek istedim, çünkü insanlara dünyanın her yerinde her şartlar altında ezilmekte olan insanların varlığından haberdar etmek isterim.

Kendine iyi bak,
Hollanda'dan saygılar ve selamlar.
Sosyal Medyada Paylaşın:    Facebook Twitter Google+ Stumble Digg
 photo geri_zpsvjjlxydp.png  photo ileri_zpsmnpu8fzu.png

11 yorum:

  1. Allahım keşke dünyayı böyle anlayışlı insanlar doldursa, biz de özgürlük kelimesinin ne anlama geldiğini deneyimleyebilsek. :/ derinden saygılarımı sunuyorum...

    YanıtlaSil
  2. Dünya'da her yer aynı, çünkü her yerde insanlar yaşıyor... Ama ama ama yasalar farklı işte Hollanda'nın da farkı bu bence yasaları... Yasaları ayrımcılığa ceza kesiyor ama açıkça yapılanına...

    YanıtlaSil
  3. Her şeyden önce insan olmak gerek. Okuyucuna teşekkürler. Hollanda'ya selam olsun!

    YanıtlaSil
  4. Aslında genlerimizden gelen ayrımcılığın ne kadar içimizden olduğunun bence bir göstergesi olmuş bu yazı. Yani demek istediğim, gördüğümüz ve uyguladığımız ayrımcılığın nedeni bir kültür veya din veya ideoloji değil, doğrudan doğruya insan oluşumuzdan doğamızdan kaynaklı. Bu açıdan güzel bir göstergesi olmuş bu yazı. Çünkü kültürün, dinin ve ideolojilerin farklı olduğu ortamlarda da yine bir şekilde ayrımcılık yapılıyor, ötekileştirme var. Burada bir gayrimüslüme yapılıyor çünkü çoğunluk müslüman, orada ise müslüman azınlık bu yüzden müslümanlara yapılıyor. Dünyanın birçok yerinde natrans bireyler çoğunluk ve dünyanın birçok yerinde translara ayrımcılık uygulanıyor. Bu ehlileştirilmemiş insan doğasının bir yansıması.

    Ancaaaak böyle olsa bile, yani eğitimsiz insanın doğasından gelse bile bu ayrımcılık, Nakhar'a katılıyorum; eğitimli insanların sayıca üstün olduğu ülkelerde çıkarılan yasalar da insan doğasındaki bu pürüzü giderme yönünde oluyor. Bizdekinin aksine. :))

    YanıtlaSil
  5. her şeyden önce insan olmak insan olarak kalabilmek lazım
    kimisi düşünde AŞK hayal eder kimisi koca KEMİK dünya bu kadarlık işte
    okuyucunada sana da selam olsun
    ayrıca bir mektupta ben yazcaktım ammaa fekat velakin işin kolay yolunu bulup daldım sayfana :)

    YanıtlaSil
  6. Okuyucum adına hepinize teşekkürlerimi sunuyorum. En az onun yazdıkları kadar değerli sizin düşünceleriniz de :)

    Ayrıca nurhakmelek düşünmeyin yahu yazıverin siz de bir mektup :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Insan bir degil ki, cesit cesit.o yuzdenki bir insanin kendisine bemzemedigi icin bir kisiyi dislamasi gercekten ironik. Bu dunyaya oldugumuz kisiler gibi geliyoruz.Bunu degistiremeyiz ve bazi insanlarin bunu red etmesi kesinlikle insanlikla alakali degil. Boyle dar kafali,dunyasi kendisinden ibaret "... " insanlar gorunce gercekten aciyorum.

    YanıtlaSil
  9. Geylesof yoruma söyle bir ekleme yapmak istiyorum dünya üzerindeki insanların yapmış olduğu sistemi yüzyıllar'dan gelen birşey insan oğlunun nankörlüğü faşistliği barbarlığı bencilliği soy kavramıyla yücetilmeyi bensediğin'den ayrımlaştırdığından dolayı günümüzde bu haldeyiz Sistemin üzerinden eğitilen insanlar'dan ne bekliyoruzki bazıları bizimki gibi sorugular ve bazı gerçekleri görür bu sistem yıkılmadıkça insanlar bazı şeylerin önemine varmadıkça beyinlerini kullanmadıkça bu gibi durumlarla karşı karşıyayız herzaman hayatta sorun insan oğlun'da düşünceleri ve fikirleri ve sistemlerin'de.

    YanıtlaSil
  10. Yalnız ben şeye takıldım,

    "Hollanda'da her turlu milletten, cinsten, ırktan, renkten, dilden ve dinden insan yaşıyo ve trans kadın-erkeğe karşı fikirler hep ayni, inan hiç fark etmiyo müslüman olup olmamaları." Gerçekten öyle mi sence? Inan Nerede bir Müslüman ülke varsa bilki orası Trans' lar için Cehennemden farksızdır.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil